10 oktober 2010

Ny familjemedlem... =0)

Igår kom en ny liten kille till oss!

 Här ligger han och vilar efter en biltur på ca. 10 mil.

En liten nyfiken en är han!

Och att sova i sin nya husses och mattes säng var populärt.
För säkerhets skull sov han i en korg i sängen på natten. Ville
minsann inte vara instängd i eget rum! Då jamades det så att
vi föll till föga. Vår andre yngling har tagit nykomlingen ganska
bra medan den äldre herren i huset är lite grinig. Tanken är att
vår nykomling skall bli bra sällskap till ynglingen som är hur
barnslig och lekfull som helst. Gamlingen bidrar inte med något
lekfullt alls dessvärre. Men det kan man väl inte begära av en
kattherre på snart 18,5 år?!

Ha en fortsatt skön söndag!

11 kommentarer:

Lily sa...

Åh, mitt hjärta smälter! Så söt han är..
Kul för ynglingen att få en ny kompis som kan hänga med på bus.
Den äldre herren behöver nog lugn och ro, ta dagen som den kommer..

Ha en fin söndag
Kram Lily

STENLYCKA sa...

Grattis till nykomlingen! Vad söött...lite förvånad ser han ut och också lite trött, förståeligt efter så många mil.
Kram Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men så söt, dom är så gulliga så det är inte klokt. Ser ut som han stormtrivs, ligga i sängen är gott det för en liten kisse.
Kramar
AnnaMaria

Fågel Blå sa...

Åhhh så söt denna lille var!
Helt underbar!
Vilken lycka!
ha en fin Söndagkväll!
Kram Kathrine

Vita små hjärtan sa...

Vilken sötis!!!Han kommer säkert trivas utmärkt hos er!!!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vilken liten sötnos, man bara smälter när man ser honom! Han kommer nog trivas jättebra hos er!

Vilken aktningsvärd ålder "gamlingen" i kattgänget uppnått, 18,5 år!

Ha en mysig söndagkväll!

Kraam Jenny

Monica sa...

Vilken liten sötis som flyttat in hos er! Katter är speciella små varelser. Blir kul att höra vad detta underverk ska heta.
Kram

NinaH sa...

Bedårande liten "tuss"!!!
Jag tror för övrigt att jag har något på min blog som kan intressera dig! Kom och se efter!;-)

bakom berget sa...

Men...det var det sötaste jag har sett på länge. Jag blir lite sugen att skaffa mig en ny liten misse. Min gammelkatt (20-åringen) gick ju bort för ett tag sen. Men vi har ju gamle Lasse kvar och han kan vara en riktig tjurskalle mot andra katter. Så, det kanske är lika bra att vänta med nån ny.
Lycka till med er lilla gullegris.
Kram Åsa.

Tiger sa...

Men vilken söt och go liten "ulltuss"! Klart att han måste sova hos husse och matte när han har lämnat sin egen mamma... ;-)
Förstår om gamlingen inte är road av de unga... Hoppas han inte känner sig utkonkurrerad bara. Här tror jag inte det skulle fungera med någon liten nykomling. Tiger gillar inte grannkatterna som flyttade hit för några år sedan. De inkräktar på hans revir...

Hösthälsningar
Elisabet

Black Iris sa...

Herregud så underbart söt.

Kram Maidi