09 september 2010

Vilken lycka!

Har köpt en ny kamera men lyckas inte få över
fotona till datorn på något bra och smidigt sätt.
Får ta den krångliga vägen uppenbarligen. Morr!

Därför får ni hålla till godo med förra årets plommonfoto.  =0)

Var ute i kväll och plockade några av våra himmelskt goda
Viktoriaplommon. De har inte kommit så långt som på
fotot än i år. Men några är så pass stora och långt komna att
kärnan släpper av sig själv från fruktköttet. Lycka! Det var
underbart att sätta tänderna i det första riktigt saftiga
plommonet för året. Mmm...

Ha en skön fredag!

6 kommentarer:

Lily sa...

Jaaa..det är lycka!
Småler åt ditt "problem" med kameran..Låter som det var jag..

Ha det gott
Kram Lily

Vita små hjärtan sa...

Åååå vad gott!!!!! Så härliga bilder!!!!
Kram Agnetha

bakom berget sa...

Åhhh, så gott! Viktoriaplommon, det hade jag för länge sen. Men trädet stod på fel plats och vi var tvungna att ta ner det. Jag ska nog skaffa mig ett sånt igen. Det gav så himla mycket frukt.
Lycka till med dina bildöverföringar!
Kram Åsa.

STENLYCKA sa...

Men har du plommon???? ...lyckliga du....hos mig lyser plommonen med sin frånvaro på träden. Inte ett enda i år, tyvärr. Lika illa är det med äppelträden, visst lyser det röda äpplen på dem men skönheterna bedrar ...de är fulla av mask.
Hoppas det ordnar sig och att du kan få över bilderna på din dator. Har du inte någon sladd som går att sätta i kameran och i datorn? Så fixar jag mina överföringar.
Önskar dig en go fredag!
Kram Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Egna plommon är gott, och den sorten du har är jättegoda. Roligt med ny kamera, nu kommer du och ta många foton.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Vännen!

Det är så gott med plommon!

Hoppas det fixar sig med bildöverföringen:)

Trevlig helg,

Kraam Jenny