05 september 2010

Underbara hortensia!

Vad är det som gör hortensior så underbara?!!
Jag kan inte se mig mätt på dem!

Denna står planterad utanför vår entré. Inte så
många blommor på den.

Men de är desto vackrare!

I natt blev jag äntligen klar med röjningen av mitt rum i
källaren. Jag trodde inte att det kunde skapa en så´n
härlig känsla av lättnad i sinnet. Det har tagit sina timmar
och mycket har jag kört till en loppis för välgörenhet.
Men som sagt, vilken känsla att äntligen ha tagit tag i
detta jobbiga. Känner mig så himla duktig!  =0)

Det har blivit en tur på sjön idag med. Vi ankrade upp
och så satt jag där i solen på durken och läste. Härligt
trots lite småkall vind. Det gäller att klä sig ordentligt.

Ha en skön vecka!

Kram Fröken Tindra!

13 kommentarer:

Hanna sa...

Ha en bra vecka.
Kram
Hanna

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka bilder! Lilla Matilda sitter bredvid mig här och hon tyckte att det ser ut som fjärilar. Jag kan inte annat än hålla med :0).

Kram/ Anna

Anonym sa...

De är fantastiska!

Så skönt att få röjt!
Vet precis hur det känns

Ha en fin vecka
Kram Lily

Hanna sa...

Nej vi var så glada att vi tog utsidan till Vinga med båten, så vi tog insidan hem för då hade det börjat att blåsa lite mer.
Kram
Hanna

Jenny sa...

Hej Vännen!
Härligt att du är klar med röjningen av rummet:)

Gillar oxå hortensia, fina bilder!

Ha en fin vecka goa du!

Kraam Jenny

Skogslyckan sa...

Underbara Hortensiabilder! Älskar denna blomma.
Ha en bra start på den nya veckan!
Kram Pia

Huset vid ån sa...

Jag kan bara hålla med dig vännen....Dom är ljuvliga! Kram Therese

Black Iris sa...

Nu har jag suttit och kikat in hos många andra och får mer och mer dåligt samvete. Alla är så flitiga och får så mycket gjort och här sittar jag och får inget gjort.
Hortensior är underbara blommor som sagt.

Kram Maidi

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja visst blir man nöjd när man slutfört såna röjningsprojekt, då är det skönt och ta en båttur och må gott och vila ett tag. Underbar färg på din hortensia.
Kramar
AnnaMaria

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej.
Ja,håller med dej,Hortensian är ljuvlig.
Så duktig du är med dina röjarprojekt.Då känner man sej nöjd med sej själv.
Må så gott
Kram Anette

Sari sa...

Jaaa, visst är hortensior underbara!!
Jag har en på framsidan av huset, vid entrén. Men i år blommar den inte riktigt som vanligt...
Det brukar vara stooora bollar, men i år bara några få, ganska små... Jag har nog gödslat för mycket i år... Då växer tydligen bara bladen...
Hmmm, ingen gödsling nästa år alltså!
Vad skönt att du röjt undan sådant som du inte vill ha längre!
Själv hoppas jag att dockhusinspirationen håller sig kvar till helgen... Under veckan hinner jag nog ingenting... Jobbet tar en hel del av min kvällstid... Frustrerande....
Längtar redan till helgen! Tillbaka till lektionsplaneringen..... Är tyvärr inte ett dugg sugen på det...
Ha det bra!
Kram Sari

Snäckskalsdalen. sa...

Jag håller med, det är nåt med hortensia....är det det där lite prassliga tro och att dom går så bra att torka och/eller är det att dom har så fina färger......underbar växt är det!
Agneta kram

NinaH sa...

Japp- en härlig växt! Ett av mina Österleninköp (under våra underbara dagar där i helgen) var en (djupt vinröd)... Hortensia!;-)