26 september 2010

I fönstret...

Igår kväll, när mörkret verkligen sänkt sig utanför
våra fönster, såg jag att de vita blommorna på div.
krukväxter verkligen kom till sin rätt.

Här en av mina porslinsblommor i matsalsfönstret.

Vit Saint Paula i samma fönster. Se hur blombladen
liksom gnistrar!

En av orkidéerna i köksfönstret. Hoppas att blommorna
håller sig länge!

De är så himla vackra.

Lite mystiskt exotiska tycker jag nog.

Idag har jag jobbat några timmar. Har en kul sak framför
mig i december som jag behöver jobba in tid för att kunna
åka på. Vad det är avslöjar jag en annan dag!

Ha nu en skön söndagskväll! Själv funderar jag på att gå
och göra äpplepaj.

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina blommor du har, det blommar rikligt i dina fönster. Äppelpaj låter gott, men här blir det nog en Magnum och lite Tv nu.
Ha en fin kväll
Varm kram
AnnaMaria

Huset på landet sa...

Orkidéer hör till mina favoritblommor också oxh tänk så länge de oftast blommar! Porslinsblomma har jag inte provat på, men det ser så vacker ut den också!
Låter kul med ditt decemberprojekt, du har då alltid nåt roligt projekt på gång!

Kram, Nicole

Amanda sa...

Vilka vackra blommor!

Kram Amanda

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad fint det blommar hos dig! Jag har oxå en porslinsblomma likt den på din första bild i fönstret:)

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny

Skimrande kristaller sa...

Oj så det blommar fint hos dig! Så vackra bilder! För oss blev det tidigare i dag en blåbärspaj, dock ej recept från pajboken, men nåt ska jag allt prova därifrån. Ha det gott. Kram Lenita

Sari sa...

Hejsan!
Jo,tack. Det är rätt så bra med mig, även om jag inte hinner med det som jag helst skulle vilja... Det är många tankar som snurrar i mitt huvud just nu. Mer om det en annan gång.
Vilka underbara blommor du visar bilder på! Jag gillar också orkidéer. Det låter som om du har något riktigt spännande att se framemot i december! Kul!
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Sari

Beatrice sa...

Ja, det är verkligen vackert med vita blommor! Jag gillar nog dem bäst när allt kommer omkring :-).

Du har rätt i att det verkligen gnistrar om saint paulian, det är som att blombladen vore beströdda med glitter! Orkidéer är så vackra också OCH exotiska som du skriver :-).

Ha en fin måndag!

Kramar
Beatrice

HEMLÄNGTAN sa...

Härliga bilder. Orkidéer är ju så himla vackra!!!

Tack snälla för ditt besök och din kommentar på min blogg.

Kram, Jenny

Lily sa...

Vackra blommor!
Porslinsblomman är en av mina innefavoritblommor..

Ha det gott
Kram Lily

NinaH sa...

Vilka ljuva "vitingar" du visar!;-)
Ja- vita blommor är verkligen vackert i kvälls-skymning. Såväl ute som inne!!

Ting o Tankar sa...

Vita blommor är nog de finaste, tänker jag.

Lilla Vrån sa...

Hej igen!!
Åh, så länge sedan jag besökte dig....har upptäckt att jag är en periodbloggare.
Nu är jag på gång igen och naturligtvis så kastar jag mig in i din blogg och vill se allt jag missat....gissa om jag har suttit här en lång stund:)
Massor av fint att se och tänkvärt att läsa.
Ha en toppen dag!
Kramar/Carina

Hobbykällaren sa...

Du har allt begåvats med gröna fingrar du!Dina blommor är jättevackra,och jag är imponerad av porslinsblomman.Fick en i present för att antal år sedan,och den blommade vackert och LÄNGE.Men...det var det hela,sen blev den ynkligare allteftersom tiden gick och vägrade att blomma igen.Till slut tröttnade jag och den fick vila för gott,om jag säger så..
Hoppas verkligen du har bättre tur o tålamod.
Kram Kerstin