19 september 2010

Helgen hittills...

Åkte ju uppåt Norra Bohuslän i fredags efter jobbet.

Vädret var underbart och jag tog en promenad på bryggan. Är
så fascinerad över hur vackert saker och ting kan spegla sig i
vattnet!

Det är något speciellt med mig och äldre träbåtar. Kanske ren
nostalgi. Min Morfar och Mormor hade en träsnipa när jag var
liten. Jag älskar ljudet av en dunkande gammal inombordsmotor!

Brännmaneter är egentligen väldigt vackra! Bara man slipper att
komma i närkontakt med dem...

Den här planteringen var så himla vacker trots den, i mitt
tycke, sena tiden på året. Själv har jag för längesen tappat
intresset för mina sommarplanteringar. Fy på mig!

En liten kvällstur blev det också. Tala om lugnande
omgivningar!

Var till Sportshopens rea på Tanumsstrand. Det gäller att
vara förberedd när sommaren behagar att dyka upp nästa
gång!

Därför blev det även ett par i rosa.
Fick även köpt mig ett par nya skor till zumbapassen
jag skall gå på. Det gäller att passa på när det är
halva priset!  =0)

Idag har jag varit slö. Hade tänkt jobba en stund nu
men filerna jag hade med mig hem funkade inte. Så
det var ju tur att det inte var "jättebråttomsaker".
Och sen gäller det att ta sig ur soffan så småningom
för att gå och rösta!

Ha en skön kväll!

16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kanske vi gått på samma bryggor den här helgen, vi tog en promenad in till Grebbestad på fredag em. Jättebra skor du köpt, just skor tittade jag aldrig på. Fanns ju så otroligt mycket kläder, man blev nästan yr i skallen.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Tack för helgen - nu skall vi ner och rösta, sedan blir det en tur till Tossene! Kramar!!

Anonym sa...

Ljuva bilder!
Så fina skor du köpt,ser jättesköna ut!
Visst är det en speciell känsla att handla billigt :O
Ha en fin vecka
Kram Lily

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Vilka vackra bilder du visar från sköna Bohuslän! Arbetade utanför Strömstad en sommar och har ljuva minnen därifrån. Fina skofynd gjorde du med. Vi har precis varit och röstat. Känns lite speciellt att gå och rösta på självaste valdagen även fast det hade varit smidigt att förtidsrösta förstås.

Ha en skön söndag kväll!

Kram Anna-Lena

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka härliga bilder du bjuder oss på!

Här har vi oxå gått o röstat idag:)

Kraam Jenny

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej.
Har också helt tappat intresset för trädgården nu.
Älskar flipflop,dina är så fina.Smart att passa på.
Må så gott
Kram Amette

Rosor och Spetsar sa...

Låter som en toppenhelg o vackra bilder du tagit, nästan lite sommar över dem.
Ha nu en fin septembervecka
Kram
Annelie

Ting o Tankar sa...

Så fina bilder du tagit i Bohus.

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilken mysig helg du verkar ha haft.
Dina bilder är så stämningsfulla o fina.

Hoppas att du blir nöjd med dina fina skor till nästa sommar!

Må så gott!
Kram T

Mycket annat & lite betong sa...

Fina lite höstiga bilder!

Ha det bra!
Agneta

husvidhavet sa...

Hej Fröken Tindra
Så vackert med skärgårdsbilder... älskar vatten & hav!!
Ha en skön vecka
Kram Marith

Stjärnor & Champagne sa...

Gud så skönt att åka iväg. Ser underbart ut och visst är maneterna vackra men dock otäcka. Man får ju många minnen från barndomen. Min minsta son frågar mycket och idag undrade han vad min favoritleksak var och vips fick mamma upp alla barbie i hjärnan med uppblåsbar pool, ja det var grejer det hihi....Hoppas att du mår bra:)/ Stor kram från mig

Vita små hjärtan sa...

Det var många härliga bilder! Vacker natur.
Ha en fin kväll vännen!
Kram Agnetha

Snäckskalsdalen. sa...

Fina Bohuslänsbilder! Jag kan dock inte se riktigt var det är, men häromkring är det ju och det är så fridfullt på hösten. Jag älskar allt häromkring då.
Fina fynd på Sportshopen, jag var där ffg för ett par veckor sedan och det var stoooort. Hittade en blus!
Kram Agneta

Black Iris sa...

De skorna gillade jag verkligen. Mycket bättre än de som det bara är en typ pinne mellan tårna. Såna måste man ju gå med i ett par veckor innan foten vant sig.

Kram Maidi

Hanna sa...

Ha en bra helg.
Kram
Hanna