28 september 2010

En underbar doft...

Igår när jag gick från jobbet kände jag den mest ljuvliga
doft i trapphuset. Funderade på vad det kunde vara tills
jag kom på att jag sett att det stod en outslagen lilja på
receptionsdisken. Kunde det vara så att?!

När jag öppnade dörren ut från trapphuset kändes doften än
mer. Och där stod den i all sin prakt! Så himla vacker med
sina charmiga fräknar på de rodnande bladen. En helt
underbar syn!
Kortet blev väl inte det bästa eftersom jag bara hade mobilen
att tillgå. Men, men...

Ha en skön kväll! Räknar med att kika in till er senare!

14 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Jättefin bild och blomma:)
KRAM Helena

bakom berget sa...

Tänk vad en liten blomma kan göra en glad! Ha en bra dag i morgon!
Kram Åsa.

Förgätmigej ♥ sa...

Härlig blomma det där.:-) Kram Stina

Jenny sa...

Vilken fin blomma!

Ha en fortsatt trevlig vecka Vännen!

kraam Jenny

Skogslyckan sa...

Doften av en enda lilja kan nästan kännas i ett helt hus. Jag brukar köpa helvita, tycker de är så vackra... Ha en fin onsdag!
Kram Pia

NinaH sa...

Ljuvlig!

Eleonora sa...

Vacker blomma och en förutsättning att ha den är ju att man tål doften!

Kul att du tittade in till mig. Välkommen tillbaka. Du har en så söt och romantisk blogg!
Kram på dig

Amanda sa...

Liljor är så härliga!

Kram Amanda

Tigris Predikantan sa...

Så vacker, har flera sorter av den sedan fåglarna tydligen spridit frön till mig!
:)

Lilla Vrån sa...

Jag har ett minne av just den blomdoften.
Min farmor hade sådana liljor i sin trädgård och vid ett tillfälle så skulle en släkting uppvaktas på sin födelsedag. Farmor klipte av några liljor och vi satte oss i bilen och körde ca 10 mil...gissa om man var yr när vi kom fram.
Detta hände för ca 30 år sedan så någon AC i bilen fanns inte:)
Men det är en av de vackraste blommorna jag vet:)
Kramar/Carina

Ting o Tankar sa...

Liljor är otroligt vackra!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Såna liljor är jättevackra, en ståtlig blomma. Och ofta en doft som kan vara både mild och stark. Blev bra foto med mobilen.
Kramar
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Åhh, Jag älskar liljor, både att titta på och känna doften av....

Må så gott!
Kram Therese

Black Iris sa...

Sicken härlig upplevelse och vilken härlig lilja.

Kram Maidi