31 augusti 2010

Vilken flax!

I morse när jag gick till bilen för att åka till jobbet stötte
jag på vårt grannpar. Passade jättebra för de flyttade ut
idag så nu fick jag bytt några ord och önskat dem lycka
till i nya huset. När jag skall gå frågar grannfrun om vi
tycker om kantareller. Och när jag svarade ja hämtade
hon en stor rund burk full av kantareller!
Åh, vad glad jag blev! Ingen dum avskedspresent!  =0)

Så efter jobbet rensade jag dem. (Detta är ungefär
hälften av vad vi fick.)

Och sen åkte de i pannan! Det blev stekt kassler, kokt
potatis och kantarellsås till middag. Mums!!

Tack för att gulliga kommentarer ang. min lilla Mormor! De
värmer. Än så länge är läget oförändrat, så vitt jag vet.

Såg att jag har mycket att läsa i kapp hos er go´a Vänner.
Skall börja i morgon kväll tänkte jag. Nu måste jag strax
krypa till kojs. Natti, natti!

Ha en bra lillördag i morgon!  ;0)

14 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Vad lustigt.... jag har också ätit kantareller ikväll som jag fick av en granne idag. Mina granne älskar att plocka svamp men inte att rensa. Eftersom han vet att jag älskar svamp men är inte vän med svampskogen så fick jag en korg.Vilken tur vi hade både du och jag.
Tankar och kramar till dig och din mormor.
Raina

Tiger sa...

Det är verkligen gott med kantareller, både i sås eller smörstekta på smörgås. Mums!

Tänker på dig och din mormor!

Kramar
Elisabet

Vita små hjärtan sa...

Åååå så läckert...det är ju såå gott!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

promenader på landet sa...

Visst är det härligt nu när det finns så mycket svamp i skogen! Må så gott vännen! Kram maria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken fin present, kantareller som är så gott, o speciellt i sås:)

Hoppas din mormor har det bra,

Kraam Jenny

Hanna sa...

så gott.
kram
hanna

NinaH sa...

Uhm & mums! Vilken gåva!

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vilken perfekt gåva.

Äta dessa och mumsa i sig.

Jag fårn nog ta mig en tur när jag vaknar i morgon

Ha det bra

Kram

Anonym sa...

Åh, vad gott!
En härlig gåva..

Kram Lily

Hobbykällaren sa...

Oj,du har verkligen TUR du..Skall göra en sväng ut i skogen på lördag,men jag får mest ströva runt, för jag har inget STÄLLE!! F.ö. blir det en ryslig massa människor på Värmlandsnäs under helgen,för här har vi "skördefest". Jätteroligt och jättepopulärt!! Måste hinna med det också förstås... kram Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var snälla grannar, synd att dom flyttar. Ibland ska man ha sån tur och få svamp, låter gott det du lagade.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå raring....Älskar kantareller och älskar att plocka dom. Skall ut med Millan i skogen idag och se om vi kan hitta några. Budgivningen är igång men nu får dom skynda sig så att detta blir klart:(.....Ha det bäst vännen så hörs vi. Skall försöka berätta min historia i helgen men den är låååååång/ Stor kram A

Morse Farm sa...

Åh, vad gott med kantareller. Det var nog 10 år sen sisit jag åt det. Nu blev jag jätte sugen.
Tack för din kommentar.
Ja, vi hade en underbar dag vid sjön fast jag bröt min tå var ju lite otursamt.
Ha en skön fredag.
Kram Bodil.

FräckaSyster sa...

Åh, va gott med kantareller.
Gott att ha i sås eller bara steka dom och ha på smörgåsen. =)

Ha en bra lördag!
Kram Jenny