10 augusti 2010

Underbar kväll!

Så fick jag då äntligen en härlig sommarkväll till! Låg så
skönt i hammocken med två nyinköpta tidningar och bara
gottade mig fram på kvällskvisten. Nya blommiga dynorna
invigdes av mig och gammelkatten. Myyys! Tyvärr var det
ingen som förevigade oss så jag kan inte visa hur skönt vi
hade det.  ;0)
I vilket fall så kom mannen i huset ut och frågade om vi
skulle åka och titta till båten. Han lockade med att han
kunde köpa thaimat åt oss där ute.
Sagt och gjort, vi satte oss i bilen och körde. Ute i
småbåtshamnen var hur lugnt och skönt som helst.

Det är så vackert när stolparna för akterförtöjningen speglar
sig i den lugna havsytan.

Det är något visst med väderbitna bryggor.

Och hur folk lämnar den överskjutande änden på sina tampar.
Vackert!

Väl hemma och mätt och glad efter thaimaten la jag mig i
hammocken igen för vidare läsning. Denna gång under en
vadderad blommig quilt med prickig baksida och volang.
Gammelkatten kom som ett skott och la sig vid mina fötter.
Kan man ha det bättre?!

Ha en skön onsdag!!

14 kommentarer:

Jenny sa...

Låter görhärligt Vännen!

Fina bilder från båthamnen:)

Kraam Jenny

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen.
Tack för dina alltid så goa ord hos mig. De värmer gott....
Så härliga somriga bilder du visar¨.
Kram Agnetha

Hanna sa...

Låter underbart.
kram
Hanna
blommorifonstret.blgospot.com

Snäckskalsdalen. sa...

Nix, mycket bättre än så kan man inte ha det och lugnet lägrar sig både ute och i själen, det är underbart! Låt oss njuta!
Agneta kramar

Monica sa...

Wow, vilken skön dag & kväll......vackra bilder! Denna dag måste varit en "Lisa för själen"....Må gott. Kram

Ting o Tankar sa...

Hammock och favorittidningar... låter skönt.
Vackra tampar (heter det väl?) på bryggan.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så skönt och ha en hammock och mysa i, bra väder fick du också och bra sällskap av kissen. Fin idé och titta till båten en sån kväll, och perfekt att ni kunde äta där också. Härliga bilder, jag längtar till kusten.
Må gott
Kramar
AnnaMaria

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Låter som en helt underbar dag.
Mysigt med sällskap i hammocken..
Vackra bilder från bryggan..
Ha en fin onsdag
Kram Lily

Skogslyckan sa...

Vilka vackra bilder du tagit. Riktig svensk sommar... Ja tänk att lite repändar kan få ett estetiskt öga att fastna. Ha en fin dag!
Kramar Pia

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej!
Åhhh din layout är såååååååå vacker,har sagt det förut men säger det igen.Vad härligt det låter med båten,det måste vara frihet det....
Lägga till vid någon ö och klucka fram på vågorna....Visst finns det olika bra loppisar verkligen skiftande kvalitet.De vi håller till på om somrarna ligger lite avskilt och dit kommer nästan bara svenskar...om du förstår vad jag menar. De prutar ju inte så hejdlöst och skamlöst hehe.....

Ha nu en underbar vecka
kram

Black Iris sa...

Sicken härlig dag med Thai-mat å allt.
Vatten är vackert på de flesta sätt.

Kram Maidi

Lina sa...

Hej!
Ja, visst var de skönt med en sommarkväll igen! Jag var på Liseberg igår med Lilla och min mamma. Vi hann även med att njuta av kvällssolen hemma i trädgården också. Hoppas nu att de blir mer sol framöver! Nu är de ju regn igen...

Vilka fina reafynd du gjort! Jag har också fyndat i sommar! Halva reapriset tom, då är de ju nästan gratis! =)

Må så gott, KRAM, Lina

promenader på landet sa...

Hej och tack snälla för titten hos mig! Till din fina blogg kommer jag gärna tillbaka och njuter av underbara bilder! Kram Maria

Gugi sa...

Fina bilder från bryggan! Håller med om att bryggor och vatten är nåt alldeles speciellt. Trevligt!

Kram Gugi