05 augusti 2010

Skogstur...

Igår så blev den då äntligen av...

Turen till skogen. Vi skulle plocka svamp och kanske
blåbär...

Kruxet är att jag inte vet var man kan hitta så´nt här
kring sta´n så det blev en liten chansning.

Den gick inte hem... Fel sorts skog när man väl kom in en
bit. Inte en kantarell så långt ögat nådde och blåbären var
till övervägande delen ganska små där. Så vi åkte hem tomhänta
efter en timme i kuperad terräng och "vadning" över en myr för
att korta av sträckan tillbaka till bilen. Ja, ja, vi försökte iallafall.

I kväll skall jag hem till en god vän och ha lite tjejkväll. Skall bli
kul! Transport är redan bokad. Fniss!

Ha en härlig torsdag!

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lite blandskog, lite gräs och gärna en skogsväg, där finns dom kantarellerna. Men akta dig för myrar, jag går aldrig mer ut på nån. Skulle gena för något år sen, och plötsligt tvärsjönk jag till midjan. Fick dra mig upp med hjälp av svampkorgen. Det gick så fort så jag blev rädd först efteråt....
Stor kram
AnnaMaria

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh! vad tråkigt när man äntligen kommer iväg...jag är nog lycligt lottad för jag går bakom vår lilla ladugård och vipps är de där de gula guldet....
Missan njuter av att vara hemma igen hon får kladd mat varje dag så hon får tillbaks lite runda former...tänk vad glad man blir
njut av lilla sommaren som finns kvar
kram wivi

Black Iris sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig. Gubben och jag hade planerat något liknande tii idag men så ringde sonen alldeles nyss och berättade att han fått stopp på bilen 10 mil hemifrån och då fick gubben rycka ut.
Vi kanske kan ta skogen i morgon men vi vet inte heller var vi ska leta riktigt.

Kram Maidi

Creative Momone sa...

Ni fick ju naturupplevelser i alla fall, fina bilder. Jag önskar er bättre lycka nästa gång.
Marianne ♥

bakom berget sa...

Otur att du inte hittade nån svamp. Men du...vilka fina bilder du har tagit. Det ser ut som om du har varit i en sagoskog. Hoppas du får en jättekul kväll med tjejerna.
Ha det gott! Kram Åsa.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad snopet att ni fick åka hem tomhänta från skogen..fina bilder tog du i alla fall:)

Låter görskoj med tjejkväll! Enjoy!

Kraam Jenny

Monica sa...

Härliga bilder från skogen! Du får göra ett nytt försök på annan plats.( när lusten kommer åter)
Önskar dig nu en jätte kul "tjejkväll".

Hobbykällaren sa...

Blir inte alltid som man hoppas på, men det såg ut som om ni fick en fin tur i skogen i alla fall, av bilderna att döma. Hoppas på bättre tur nästa gång för er. Ha en bra kväll. Kram Anna-Karin

Lilla Lycksta sa...

Det är svårt att hitta den perfekta svampskogen. De gånger jag hittat den har någon alltid varit där före mig. Du tog jättefina foton där i skogen. Hoppas du har det riktigt trevligt ikväll på tjejträffen.
Kram Camilla