03 augusti 2010

Ledsna blommor...

Det som är extra tråkigt med de regniga dagarna är att
ens växter blir lite väl tilltufsade.

Och även om solen nu varit hos oss en hel dag och är
här idag igen så vet jag inte om de här vännerna lyckas
återhämta sig till sin forna glans.
Dessutom hade min bamseampel, som varit så vacker,
ramlat ned! Givetvis tänkte jag ta kort på den men fick
inte gjort det innan de dundrade i backen. Den verkar
ha klarat sig hyfsat men sen har ju regnet gjort sitt till
även med den. Ja, ja...
Idag skall jag förhoppningsvis kunna fortsätta njuta av
solen. Lite oväntat eftersom de sagt mulet och regn i
prognoserna det sista. Men vem tackar nej till sol i
dessa dagar??!  ;0)

Ha en skön dag!

5 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

ja nu längtar jag oxå efter lite stabilt väder, maken har precis påbörjat sin semester & det är så mycke vi behöver göra ute.

Fina blommor.

Kramizzz Nilla

Lilla Lycksta sa...

Hej Vännen!
Visst är det tråkigt med allt regn. Mina rosor här hemma verkar ha gett upp efter allt regnande. De ser så ledsna ut. Hoppas du får massor av sol idag. Ha det gott!

Kramar Camilla

Rosor och Spetsar sa...

Ja nu längtar vi allt efter sol o värme igen, hoppas dina fina planteringar återämtar sig, naturen har ju en föråga att göra det,
Ha nu en härlig vecka

Kram
Annelie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Då bor du på rätt ställe, här är det mulet och regnar.
Och visst har blommorna haft en tuff sommar, flera slagregn som golvat dom. Igår klippte jag ner det värsta här.
Kramar
AnnaMaria

Hobbykällaren sa...

Visst längtar man igen efter soliga dagar! I vår trädgård har vi fått ovälkomna gäster som trivs extra bra i blötan..Varje kväll går min självuppoffrande man o jag ut o knipsar mördarsniglar.Dvs jag pekar och han "knipsar"dom. så ÄCKLIGA !! ...men vi ger inte upp,dom ska UTROTAS ur vår trädgård!!!!
..men jag antar att det finns värre prövningar...? Vi får i alla fall lite luft på kvällskvisten, Kram Kerstin