12 augusti 2010

Hade jag så´na??!

Jag har sagt det förut och säger det igen... Jag är
inte klok nå´n stans!  =0)  Håller ju på och röjer
i rummet i källaren. Där har jag under flera år av
okontrollerat shoppande öst in allsköns brôte.
Och tänk att jag kan fynda hos mig själv! Hitta
saker jag inte hade en aning om att jag köpt!

Ok, när jag ser dem kan jag nog dra mig till minnes...

Tror jag...

Fina gamla spetslakan.

Örngott med monogram.

En söt filt.

Tyvärr har de gulnat en del. Är det någon av er som har ett
bra tips på hur jag skall ta hand om dem? Hur vågar jag tvätta
dem? Kan jag få dem vita igen?
Och ang. mitt shoppande vill jag bara tala om att jag lyckades
bryta mitt beteende för det höll på att spåra ur helt... Skönt!

Idag är det begravning för min nära släkting så jag får ta och
se mig om i garderoben och börja göra mig i ordning snart.
Valfri klädsel, så jag skall ta ljusa men lugna färger tror jag.

Ha en skön torsdag!

5 kommentarer:

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Det är kul när man kan fynda hos sig själv, både billigt och bra.. :)
Det är lätt att spåra ur, bli shoppingberoende.
Jag är en periodare..
Skönt att det är valfri klädsel! Man sörjer ju inte med de svarta/mörka kläderna..
Var rädd om dig
Kram Lily

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Att fynda hos sig själv är ju det bästa! Vackra ting du hittat, tyvärr kan jag nog inte tipsa om något säkert sätt att få det vitt. Men jag skulle iaf börja med att tvätta med vanligt tvättmedel för vittvätt. Den kan ju bara att det är allt som behövs?

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vackra lakan och örngott, du hade fina bortglömda saker. Är nog lättare och få vitt när det är vita monogram, prova med rosa vanisch (eller hur det stavas)
Sen kan man ju ta till klorin, det har jag aldrig provat.
Skickar en styrkekram inför begravningen.
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Hej!
Oj vilka fina fynd du gör hemma hos dig själv. Rena fynd förådet du måste ha. Mitt tips är att använda ett tvättmedel för enbart vittvätt. Ha det gott vännen! Ska tänka på dig idag.
Kram Camilla

Stjärnor & Champagne sa...

Haha raring...Du är ju för rolig. Vilka fina lakan och örngott. Hoppas att det gick bra idag vännen, har allt tänkt på dig. Och hemska jag skall maila, kommer inom närmaste dagarna. Var rädd om dig vännen och ha det bäst/ Kramkram A