29 augusti 2010

Förra helgens tur...

Var det verkligen bara en vecka sen?! Det kan jag inte
tro när jag ser fotona...

Förra helgen, när vi var i Oslo, tog vi en tur till
Holmenkollen på söndagsförmiddagen.

Åh, vilka vackra vyer!

Soptunnorna bakom muren och planket måste vara de
soptunnor i världen som har den finaste utsikten.  =0)

Norska "hytter" modell flerbostadshus. Så fina!

Vacker kyrka!

Kanske har det undgått en och annan av er att
Oslo arrangerar skid-VM nästa år?!  ;0)  Här en
nybyggd hoppbacke!

Här är den igen, från en lite mer hisnande vy.
Det pågick ombyggnadsarbeten både här och
var i området så det håller väl på att snygga upp
och ordna till vägen lite bättre inför VM:et.

I helgen har tankarna ofta gått till min lilla Mormor
som jag tyvärr kanske inte får ha med mig så
många dagar till. Usch, vad det är vemodigt fastän
man vet att det är livets gång. Älskade Mormor!! ♥

Nej, nu skall jag fortsätta att röja bland min brôte
i källaren!!

Ha en fortsatt skön söndag i blandvädret!

14 kommentarer:

Monica sa...

Tack för "Oslo" turen....har inte varit där på många,många år.....Försök att ha en bra söndag.
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Norge är verkligen vackert, så fina bilder du visar oss. Här röjs det också, fast i köket. Svågern kom och sågade hål i väggen för ett fönster. Och då tyckte maken att vi lika gärna kunde måla om väggarna. Hej och hå, det var dom jag precis var klar med! Så nu är det nya planer.
Skickar en stor kram till dig
AnnaMaria

Black Iris sa...

Jag och "gubben" var i Nya Zealand för ett par år sedan och visst var det underbart vackert på många ställen och så fick vi ju bocka av det på kartan också.
Men, jag säger ändå, Varför åka jorden runt när vi är granne med Norge.

Kram Maidi

Tiger sa...

Vilka fina bilder från din Norgeresa du bjöd oss på!

Tråkigt med din mormor! Känns alltid överraskande och tråkigt när nära släktingar och vänner blir sjuka och går bort, oavsett ålder.

Sensommarhälsningar
Elisabet

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Roligt att du kikat in hos mig så att jag hittade till din mysiga blogg. Nu lägger jag dig i min blogglista så ses vi snart igen. Skön söndag kväll önskar jag dig!
Kram Lotta

bakom berget sa...

Vilka härliga bilder! Kom just på att jag aldrig har varit i Oslo!
Det kanske börjar bli dags!
Ha en fin dag i morgon!
Kra Åsa.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad tråkigt med din mormor..hoppas hon inte behöver ha ont den tiden hon har kvar på jorden.

Vilka fina bilder från Norge!

Visst har vi haft blandväder idag, solsken ena stunden o spöregn den andra!

Stor kram!

Jenny

Huset vid ån sa...

Vilka fina bilder från vårt vackra grannland Norge....

Tråkigt med din mormor, tänker på dig! Kram Therese

Snäckskalsdalen. sa...

Undrar så varför dom kan bygga så fina små (ähum) hytter i Norge, dom är riktigt duktiga på att få till det! Underbara bilder från en fantastisk stad.
Jo, då, tack, det ordnar sig nog med skolan och allt annat. Det brukar alltid ordna sig med saker och ting, jag oroar mig liksom inte. Men jag blir glad att du gör det, uppskattar mycket din omtanke!
Agneta kram

Hobbykällaren sa...

Tråkigt med din mormor, skickar dej en tanke. Vilka fina bilder från Norge. Fantastisk utsikt. Den hoppbacken skulle man inte vilja hamna i, att dom törs, modigt. Ha en bra dag. Kram Anna-Karin

Lilla Lycksta sa...

Vackra bilder. Tråkigt med din mormor. Sänder en kram.
Camilla

FräckaSyster sa...

Hej!
Fina bilder från Norge.

Ha de så bra!
Kram Jenny

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Så vackra bilder.....
Tråkigt med mormor...
Kramar till dig/Agnetha

Anonym sa...

Så vackert i Norge!

Tråkigt med din mormor..

Varma kramar Lily