07 augusti 2010

Fartfylld utflykt...

Idag tog vi en tur till Gustafsberg, Sveriges första badort,
i Uddevalla.

Där är väldigt lugnt och pittoreskt.




Fina gamla hus.

Vacker natur.

Fina gamla träbåtar. Och nyare modeller...

Och ännu nyare modeller! Vi tittade på Sweden Grand Prix Offshore.

Där gick det undan! Ganska häftigt faktiskt! Tänk att sitta
och fika på ett café och titta på dessa båtar samtidigt. Lite
udda tycker jag nog.  =0)  Och som jag fikade! Skall nog
inte tala om vad jag tryckte i mig för då får ni dåliga tankar
om mig. Men jag var ju tvungen att hålla våra bra
sittplatser!!  ;0)

Väl hemma igen kom världens regnskur. Den var verkligen
rejäl! Var ute och köpte frimärken för en stund sen. Då stod
räddningstjänstens bilar lite här och var i närområdet. Oops!
Tur att vi bor högt!

Ha en skön lördagskväll!

9 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så ni har sett båtarna, häftigt! Kan tänka mig att det gick undan.
I Gustafsberg har inte jag varit sedan jag var barn, jag har ju åkt förbi, det har jag. Borde ta en tur, jag skriver upp detta på min utflyktslapp. Tack för idén.
Husen på bild 2 och 3 uppifrån hade jag inte haft nåt emot.....
Trevlig afton, kram
Agneta

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho raring....Du är den första jag bloggar till på 2-3 veckor hihi. Coben låter intressant, något för mig kanske. Hoppas att allt är skapligt med dig och att det går bra nu. Såg du att jag mailade tillbaka...Tar några dagar vännen men det kommer så småningom:)Ser underbart ut i Uddevalla. Har tyvärr bara åkt förbi U när vi åker till Fiskebäckskil. Ja ghåller tummarna för dig/ Stor kram A

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj.
Jaså,ni fick en del av regnet idag.Här blev inget,men det kanske kommer i morgon.
Uddevalla har jag aldrig varit i.Ser fint ut på dina bilder.
Har varit borta ett tag,men nu är jag tillbaka.
Vardag igen:)
Kram Anette

bakom berget sa...

Skönt att höra att det finns fler som gillar att moffa i sig bakverk. I love it!
Kram!

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka fina bilder från er utflykt till Uddevalla!
Vi tog oss en tur till Läckö Slott idag, där var det oxå jättefint:)

Ha en skön söndag!

Kraam Jenny

Sari sa...

Vad fint det är där ni har varit!
Vi passerade Uddevalla under vår semesterresa och såg skylten Gustafsberg, men svängde aldrig åt det hållet... Nästa gång kanske det kan bli ett besök!
Ja, regn..... Igår satt vi ute och åt, gick in en stund och fastnade framför tv:n... Plötsligt märkte vi att det vräkte ner regn... Över dynor, filtar och allt annat som låg kvar... Var kom den regnskuren ifrån???
Ha det så bra!
Kram Sari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken tur ni hade som fick så bra platser, god fika och så se båtarna susa förbi. Hoppas allt vatten sjunkit undan, blir jobbigt med allt regnande.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Lilla Lycksta sa...

Så vackert det är på bilderna. Många fina hus. Vilken tur att ert hus ligger högt. Här hos oss har det regnat hela natten. Träligt!!! Ha det gott.
Kram Camilla

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Men vilken underbar blogg du har! Vilken fin layout,blev alldeles knäsvag av den....
Jätte trevligt att du hittade in till mig...

Ha nu en underbar söndag
På återseende
kram