13 augusti 2010

Äntligen bort med furun!

Nu äntligen...

har vi börjat lasera vårt furutak i trappan.

Två strykningar senare...

Så här skall slutresultatet bli. Hur många strykningar till
kommer att behövas tro?? Suck! Men det kommer att
bli så bra när det är klart! Taket på fotot är från vårt
kök. Så mycket ljusare det blev när vi bytte ut  furu-
luckorna och vitlaserade taket för några år sen! Nu
fattar jag inte riktigt hur vi kunde välja det... Tur att
man kan ändra sig!!  =0)
Senare idag blir det en dygnstur till Norra Bohuslän.
Inget högsommarväder att vänta precis men vi kanske
kan få plocka lite svamp på bekanta ställen?!  ;0)

Ha en skön helg!

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vitlaserade tak är jättefint, skillnaden blir enorm.
Kommer och bli så ljust och fint.
Hoppas du hittar svamp, och slipper bli blöt.
Trevlig helg
Kramar
AnnaMaria

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Härligt med vitmålat!!!!
Får rysningar av orange furu..
Hoppas du hittar mycket svamp!
Ha en skön helg
Kram Lily

bakom berget sa...

Ja, det kommer ju att bli jättesnyggt med vitt! Ha en fin helg! Kram.

Hanna sa...

Det kommer att bli jätte fint. Vi målade om furutaket i köket i vintras, vitt förstås. Jag är så nöjd med det.
Ha en bra helg.
kram
Hanna

promenader på landet sa...

Hej och vad roligt att få se bilder från ditt vitmålade tak! Vi håller precis på att börja med samma arbete! Ha det gott kram Maria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken skillnad! Visst är vitt mycket finare än furu:)
Hoppas ni hade det trevligt i Bohuslän!

Kraam Jenny

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej.
Ja,det är inte klokt vilken skillnad det blir.Vi målade ju kökstaket nyligen(så jobbigt:),
men värt besväret,det blir ju så fint.Hur kunde man gilla furu:)?
Hoppas ni hittar mycket svamp.
Må så gott
Kram Anette

Lilla Lycksta sa...

Taket kommer att bli så fint med vit färg. Hoppas ni får en fin utflykt, med massor av svampplock. Ha en härlig helg!

Kram Camilla

Ting o Tankar sa...

Kommer att bli snyggt med vitt!
Lycka till med svampplockningen!

Black Iris sa...

Jag håller fullständigt med om att visst blir det mycket ljusare, finare och fräschare med vitt. MEN, det är inte speciellt många år sen som just furu var det mest häftiga man kunde ha och allt skulle vara trärent som det hette.
Tur att modet svänger till det bättre.

Kram Maidi

vita drömmar och svarta tassar sa...

Nu krånglar datorn för mig om du råkar få mer en kommentar...
Min man gillar den nikotin färgen..men inte lika mycket efter namnet färgen fick thihi...
Jag orkade inte vänta ut att det skulle bli vitt så jag tog matt färg och blandade ut med lite vatten..de fäste bättre tyckte jag.....

Lycka till
Ha en skön söndag
kram wivi

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Jag vill börja med att tacka för dina rara ord inne hos mig, nu när datorn krånglar för mig.
Just nu sitter jag o bloggar hos mina föräldrar!
Vad fint det blev med vit färg, tänk vad färg kan göra mycket....
Hoppas att du får en bra vecka! Kram Therese