07 juli 2010

Wien - Stefansdomen

Hej Mina Vänner!
Idag skall ni få se fler foto från Wien.

Detta är det vackert mönstrade taket på Stefansdomen. Denna
katedral ligger i centrala Wien. Det var en gågata intill den och
mysiga kvarter att promenera i. Dock var det stört omöjligt att
få hela stora Stefansdomen på ett och samma foto!

Det 136 meter höga tornet.

Tänk vilken arbetad fasad!

Här är vi inne i katedralen. Så himla tjusigt!

Utanför höll "fiakerna" till, dvs hästdroskorna. De stod på
rad och blev framkörda i tur och ordning.

Mysigt att promenera omkring bland alla vackra
byggnader!

Vackra ting med korsstygnsbroderi.

Två dagar kvar till helgen! Skönt! I morgon skall jag hem till
en god vän efter jobbet. Hon har lovat att bjuda på Ost- och
skinkpaj. Gott!

Ha en fin torsdag!

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina bilder, och golvet har samma mönter och färg som byrån jag målade!! En sån hästdroska skulle jag ha åkt, så mysigt och lunka fram där på gatorna.
Solig kram
AnnaMaria

Heléns Hantverk sa...

Så många vackra bilder !
Ha det bra ! Helen :0)

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj.
Vilka pampiga bilder,det ena finare än det andra.
Må så gott
Kram Anette

STENLYCKA sa...

Så underbara bilder du visar! Tänk där skulle jag gärna vilja vara nu.
Tittar bara in för att önska dig en fin helg. Idag skiner solen igen på oss. Var lite mulet igår, passade bra för mig för jag behövde skrämma lite på alla dammråttor men jag tror många sprang och gömde sig under soffan.Ja..ja får kolla lite ordentligare en annan gång....
Nu skall jag ut och fräscha till trädgården och sedan skall jag bara göra det....och det...och det. Nej jag lägger ner... jag skall bara vila och samla krafter inför höst och vinter.
Hoppas du vilar och har det riktigt skönt och gör det som är roligt och behagfullt.
Kram och allt det bästa!!!
Raina

Lilla Lycksta sa...

Vilka fina bilder, verkligen en pampig byggnad. Hoppas du har kunnat fatta ett beslut angående jobben. Lita på din känsla och gör det som känns rätt för dig. Önskar dig en härlig sommarhelg.
Kram Camilla