10 juli 2010

Upp som en sol, ned som en pannkaka...


Kände hur livsandarna vaknade igår vid lunchdags. Efter
en torsdag med timvis av regn sken solen. Jag klev ut
genom dörrarna i mitt industriområde vid tolv på dagen.
Det doftade nyklippt gräs och Fairyrosorna vid entrén
blommade för det vilda. Jag stannade i ögonblicket och
bara njöt av att känna solen mot ansiktet och känna
doften av gräset. På väg in i huset sen kunde jag inte låta
bli att köra näsan i en av rosorna och andas in deras svaga
doft. Underbart!
Äntligen var det dags att åka hem och njuta av att det var
helg. Satt ute en stund men slockande sen på soffan... Mitt
torsdagsbesök hos goda vännen drog ut på tiden. Två på
natten kom jag i säng och var på jobbet tio över sju på
morgonen. Så att jag var trött igår eftermiddag var ju inte
helt oväntat.
Telefonen ringer på kvällskvisten och jag får ett mycket
sorgligt och totalt oväntat besked om en relativt nära släkting.
Visste inte ens att personen varit allvarligt sjuk i veckor och
nu var det inte länge kvar. Det var frågan om timmar. Fick ju
en smärre chock! (Hade velat berätta så mycket mer för er
men känner att det inte är läge.)
Detta besked har väckt väldigt mycket tankar, sorg och
funderingar så jag vet inte vare sig var jag skall börja eller
var det slutar. Vet inte vad som förväntas av mig eller hur
jag skall bete mig då relationen inte varit helt enkel sen
tidigare. Jag får väl helt enkelt se tiden an och handla där
efter...

Ha en skön helg!!

8 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

Så tråkigt med din släkting. Jag tycker du gör klokt i att se tiden an och handla utifrån det. Så vacker rosen är. Det är verkligen en härlig tid nu. Var rädd om dig och ha en fin helg.
Kram Camilla

At Lily´s ♫♫♫♫♫ sa...

Jag förstår hur du känner. Det brukar ge sig med tiden.
Naturen med dess skönhet och dofter brukar ge mig lugn och harmoni. Inte fel att dofta på blommorna och njuta..

Var rädd om dig
Kram Lily

Tiger sa...

Livet är inte alltid vare sig enkelt eller rättvist. Trots det sorgliga beskedet om din sjuka släkting hoppas jag att det ordnar sig med relationen på något bra sätt. Hoppas du kan finna ett lugn i din trädgård.

Kram, Elisabet

Monica sa...

Lår solen lysa över dig, försök & njut av alla blomdofter. Vilken vacker ros.....den luktar säkert gott! Pannkakor kan du göra sedan.....*fniss*......Klok Qvinna som låter tiden visa hur du ska aggera. Tror att det "lönar" sig.
Önskar dig nu en skön lördag. Var rädd om dig.
Kram.

Jenny sa...

Hej Vännen,
Vad tråkigt med din släkting, det låter klokt att du ser tiden an och ser vad som händer.

Ja, nästa helg åker vi till Finland, ska bli jättekul även om det bara är för några dagar:)

Ha en fortsatt trevlig helg o sköt om dig!

Kraam Jenny

Hanna sa...

hej!
Så otroligt jobbigt och tråkigt.
Stor Kram
Hanna

Maleviks Rosenträdgård sa...

Hoppas du snart får det bättre :)
Håkan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så lessamt, ibland är det svårt och veta vad man ska säga om man inte umgåtts så mycket. Det kommer lösa sig efter hand precis som du skriver.
Var rädd om dig
Hjärtekram
AnnaMaria