30 juli 2010

Tidningar, tidningar och åter tidningar...

Jag köper alldeles för många tidningar, så är det bara. Älskar
att bara frossa loss i butikernas tidningshyllor. Är det riktigt
friskt tro??

Det blev några stycken när vi var i tyska Kiel med Stena Line
i början av veckan...

Denna finns ju här hemma på Pressbyrån och är en favorit.
Men varför inte köpa den på plats då den är billigare där?
I tidigare nummer har jag sett annonser för två specialnummer
och det har grämt mig lite att jag inte kunnat få tag i dem. Var
helt säker på att de skulle vara slit i butik nu.

Döm om min förvåning och lycka när jag till slut hittade
båda två i en matvarubutik! Hurra!


Den här gick ju bara inte att motså!

Och så måste jag ju ha lite idéer till mina nyinköpa tyger...

Oops, blev det några till?! Inte fullt lika billiga som de
jag visade senast men inte desto mindre läckra för det.
Det fanns en väska uppsydd i de två rosiga tygerna i
butiken. Blev så sugen på att göra en egen. Nå´n dag...
Jag är ju helt hopplös, så det lär ju dröja ett tag.

Här har regnat precis hela dagen. Det är ju inget vidare
faktiskt. Tur att jag har Friidrotts-EM på tv att roa mig
med.  =0)  Snart är det dags för nästa sittning. Skall
bara fixa mig ett par mackor först!

Ha en skön kväll!

8 kommentarer:

Hanna sa...

Fina tyger.
Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Monica sa...

Fortsätt läs dina tidningar! Det var inte "nådigt" vad du köpt på dig....*fniss*....
Men säkert får du mååååånga idér och då är det värt allt guld i Småland.
Ha det så bra. Kram.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Skönt att höra att det finns fler än jag som är tokig i tidningar;) Vågar inte räkna hur många jag köper varje månad,hihi!
Kul att Lantliv finns på tyska:)

Jättesnygga tyger!

Ha en trevlig helg,

Kraam Jenny

Gugi sa...

Det är svårt att ta sig förbi butikernas tidningshyllor utan att nåt fastnar i handen på mig med... men man kan ju trösta sig med att det finns värre laster ;O) Sedan ger de ju så mycket inspiration och annat att det absolut är värt det! Superfina tyger du har köpt!

Ha en fin dag!

Kram Gugi

Tiger sa...

Här är en till som gillar tidningar! Jag prenumerar på flera inrednings- och trädgårdstidningar. Men högarna växer snabbt...

Sommarhälsningar
Elisabet

~mormorshem~ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
~mormorshem~ sa...

Hihi, det är givande med såna tidningar ju ;*)
Men, någon gång ibland, så kan jag tycka att det INTE är så...jag kan fascineras av ett vackert omslag, och sen så är det liksom inte mycket inuti.


Kram från Eva

Anonym sa...

Även jag har svårt att motstå alla underbara tidningar som finns :D))
Slängde en stor hög när jag flyttade förra året. Det kan man inte tro nu ;-)))

Så fina tyger du hittat!

Inget slår en hembakt pizza..

Ha det gott
Kram Lily