26 juli 2010

Midnattsfika...

Härom kvällen, sena kvällen, fick jag för mig att
baka skolebröd. Min käre man önskade sig så´na
och vem är jag att neka honom det?!  ;0) När jag
ändå höll på fick jag ju skämma bort mig själv lite
också...

Så fram med marmeladburken jag köpte på
Lisebergs Trädgårdsdagar!

Ser gott ut va´?!

Lite vispad grädde...

Jordgubbs- och rabarbermarmeladen från Danmark
i en söt skål på fot.

Och till slut... De nybakta sconesen! Mmm, så gott det var!

Ha en skön måndagskväll!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Mmmm! Vad smarrigt!
Hallon, apelsin, choklad..Ovanlig kombination men det låter underbart.
Kram Lily

Skogslyckan sa...

Mmmm nu blev jag hungrig. Otroligt länge sedan jag bakade scones... Kul att prova nya marmelader, det här var en udda kombination.
Kramar Pia

STENLYCKA sa...

Åhhh så gott det ser ut kanske något att pröva det var så länge sedan jag bakade scones. Idag fick jag en burk med krusbärsmarmelad av min snälla granne, kanske något att ha till.
Ha det så gott!
Kram Raina

Monica sa...

Wow vad gott, vilken tid sa du att jag skulle komma?......*fniss*....
Sommarkram.

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Mums, vad gott det ser ut....
Vad mycket fina inlägg du har gjort, hoppas att du har det bra.
SommarKramar Therese

Fågel Blå sa...

Ser härligt gott ut det där!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Huset på landet sa...

Oj, så gott det ser ut. Härligt med lite vardagslyx! Kom just på att jag är väldigt hungrig ;).

Trevlig fortsättning på veckan!
Kram, Nicole

Black Iris sa...

Här sitter jag framför datorn och har inte ätit frukost ännu och så visar du detta.
Mmmm, vad sugen jag blir men inte har jag något så här gott i skåpen idag inte. Vi har ätit upp det mesta för i morgon bitti runt 04.00 drar vi hemmåt efter 2 veckor i Jämtland.

Kram Maidi

Hobbykällaren sa...

Ser verkligen jättegott ut, nybakade scones med marmelad är väl bland det godaste som finns. Längesen, får nog bli lite nybakat till helgfrukosten, sitta och njuta länge. Ha en bra dag. Kram Anna-Karin

Jenny sa...

Hej Vännen!
Ser jättegott ut!

Tack för att du delade med dig av ditt minne med korna i din mammas grönsaksland, vilken syn det måste ha varit, hihi:)

Ha det gott!

Kraam Jenny

Monica sa...

Jättebra att du hör av dig nästa gång du bakar, det räcker 10 minuter.....*fniss*
Sommarkram.

Ting o Tankar sa...

Midnattsfika, låter toppen!