11 juli 2010

Grattis Mamma!

Idag vill jag börja med att gratulerma min kära Mamma på
födelsedagen!! Grattis Mamma! Vi skall dit och fira framåt
eftermiddagen. En tur till Norra Bohuslän alltså. Härligt!
Klockan sju i morse bar det av med båten på släp. Äntligen
är den sjösatt! Allt gick bra och det var så skönt. Det var en
underbar morgon men jag såg att molnen var på väg in söder
i från. Nu är är ganska mulet. Frågan är vad molnen kommer
med?
Igår frågade min käre man om vi skulle ta och sätta ihop
hammocken som jag köpte för två-tre år sen. Det var ju en
bra idé så det var bara att hänga på. I vanlig ordning, när vi
gör/köpt något, så visade det sig att vi fått felaktiga bleck till
monteringen av benen/gungan. Så nu står den halvfärdig,
vind och sned på sin plats i trädgården. Så himla roligt... Eller
kanske inte?! Grr...
Under gårdagen snurrade många tankar i huvudet angående
släktingen och allt kring det. Jag tror ni skulle bli ganska
förvånade om jag sa vilka släktingar det gäller, med tanke på
hur oinformerad jag är... Vet inte hur det gått. Nåja...

Nej, nu skall jag gå och slå in mammas present!

Ha en underbar dag!

8 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

Vad lustigt min mamma fyller också år idag. Tyvärr är hon för långt bort för att jag ska kunna besöka hennes kalas idag. Det fick bli ett telefonsamtal istället. Träligt med hammocken, så tråkigt när det blir fel. Lyckans ost du som befinner dig vid havet, här i inlandet är det riktigt varmt. Ha det gott!
Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så härligt och åka till kusten, skickar en grattis-hälsning till din mamma.
Hoppas ni får en fin dag.
Ha det gott i sommar
Stor kram
AnnaMaria

Black Iris sa...

Grattis till lilla mamma!!! Här har solen stekt i över en vecka nu så gräset knastrar när man går på det. Så torrt är det men nu på eftermiddan kom ett hejdundrande skyfall som lättat upp luft och mark.

Kram Maidi

Jenny sa...

Hej Vännen!
Grattis till din kära mamma, hoppas hon har en trevlig födelsedag!!

Typiskt med hammocken..kanske lite svårt att reklamera om det var 2-3 år sedan ni köpte den;)

Kraam Jenny

Fånga dagen sa...

Hej tjejen!
Fädelsedagar är kul. Men vad otur med hammocken då, typiskt när man äntligen får till det och så fattas saker:(
Det där med relationer till andra människor och hur man ska bete sig i olika sammanhang är en stor gåta det. Se du tiden an helt enkelt så tror jag du kommer på hur du ska göra. Låt magkänslan bestämma.
Kram Lena

Hobbykällaren sa...

Extra roligt med kalas när den man ska fira bor vid havet!! Inte fel alls..och vi är ju många som hälsar till din mamma!
Synd på hammocken,nu när ni var så bra på gång..men never give up..
kram Kerstin

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till mor en dag i efterskott! Hade ni det mysigt längs kusten, tro? Kan inte vara fel i den här sköna (!!!) värmen.
Hammocken tyckte jag det var lite kul med, det där hade kunnat hända här också. Entusiasmen stegras, man köper och så går luften ur och så blir det stående, och resten vet vi...
Hoppas du hittar ett bleck.
Agneta kramar

Sari sa...

Hejsan!
Hoppas det löser sig med hammocken! För det ser ju så skönt ut att ligga i en sådan under lediga dagar och bara vara!
Oj, du jobbar alltså fortfarande.... Förstår att du längtar efter ledigheten.
Trist det där med släktingen som du skriver om...
Ha det så bra!
Kram Sari