06 juli 2010

Funderar och funderar...



Det är mycket att tänka på i jobbväg nu. Och jag måste ta ett
beslut nu fastän jag inte har alla fakta så att säga. Usch! Tacka
ja till en sorts jobb nu eller avvakta och hoppas att jag kan få den
andra sortens jobb som skall annonseras till hösten? Egentligen
vill jag helst ha jobb nummer två tror jag. Men det är ju inget
garanterat. Hur känns det om jag inte får det, även om chansen
är ganska stor (utan att gå in på detaljer), och har tackat nej
till det jag troligtvis kan få nu? Jobbigt... Ja jag vet, man kan ha
det betydligt värre men just nu känns det lite tungt för mig att
vara som åsnan mellan två hötappar. Hade bara båda jobben
legat parallellt så att säga hade det ju varit betydligt lättare att
jämföra och ta ett beslut. Nog om detta...
Vår lille buse gör inget annat än rymmer numera. Han är rena
Houdini och hans stackars husse och matte håller på att mentalt
förbereda sig på att han snart skall få bli utekatt.
Är trött och bedrövlig. Väntar bara på semestern men har åtta
arbetsdagar kvar. Hoppar över min lediga dag i morgon för att
spara de pengar som den annars kostar mig. Men just nu hade
den ju suttit väldigt bra!  ;0)

Ha en fortsatt skön vecka!!

Kram Fröken Tindra

5 kommentarer:

Black Iris sa...

Livet är fullt av beslut som ska fattas och om man gör rätt får man sällan reda på.
Gör det du känner att du helst vill tror jag på!!!

Kram Maidi

Monica sa...

Vännen, nu är jag här och "kikar"...måste hålla lite koll på dig. Fy, vilket dilemma du står inför.....skulle inte vilja byta med dig!
Jag kan säga var JAG skulle gjort: haft is i magen och väntat på arbete två.....som du helst vill ha!!!! OBS! Det är vad JAG hade gjort!!!! du ska göra det DU tycker känns rätt. Vi kvinnor brukar ha den "där inre" känslan för vad som är rätt för oss...har du tänkt på det någon gång? det kan gälla många saker, inte bara jobb....
Sedan måste jag bara nämna om er nya lilla rymmare, som ser såååå söt ut. Men den gamle katten(vad var de han hette)går inte av för hackor han heller. Du ser....jag har inte koll på allt nu....lite demens varning också..*fniss*
Nu har du inte länge kvar till din ledighet! Tänk positivt de sista dagarna så går det fortare. Var rädd om Dig!
Varm ärlig kram från mig som återkommer snart!

Monica sa...

Glömde....ja, du ser..demens-varning!
Viken vacker stad Wien ser ut att vara. Vi har rest mycket, men aldrig Wien. Men det ska vi nog se till att vi gör innan detta året är slut! Men vi har en del andra rese projekt inbokade först.Kram

Hobbykällaren sa...

Kära nån, det låter som om du har det ganska jobbigt nu! Ibland önskar man att det fanns ett slags "förtidsfacit",men kanske ändå inte..

Apropå Rymlingen:Jag hade en norsk skogskatt som bara längtade ut.Det är inte lätt att ha sina små vänner inomhus när det är vackert väder och man vill ha dörrar o fönster öppna..
Min Sylvester blev 17år och bodde nog halva livet i sitt korghus ute på altanen.t.o.m. på vintern gick han la sig där ibland..Snacka om att ha egen vilja...
Ha en bra dag,och lita på att din känsla när det gäller arbetet är RÄTT...och du semestern närmar sig...!
Kram Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Inte för och retas, men jag gick på sem i em. Känns väldigt gott, slutspurten var trög. Vet precis hur du känner dig, sen har du ju funderingar på vilket jobb du ska söka också. Du får gå på magkänsla.
Solig kram
AnnaMaria