17 juli 2010

Äntligen semester!!!

Då var det äntligen dags! Den så hett efterlängtade dagen kom
till slut. Att jag sen inte kunde gå hem så tidigt som planerat
spelade ingen som helst roll. Jag hetsade inte ens upp mig över
det. Vilket är mycket ovanligt i min värld.  ;0)  Fyra veckor
ligger framför oss. Där vi kan göra vad vi vill. Inte en tanke på
jobbet. Vilken känsla!

Satt i vår skeva och vinda hammock och njöt av solens
sista strålar igår kväll. Underbart! (Vi skall förresten få
nya monteringsbleck hemsända till hammocken. Tack
Hillerstorp för det!!) Det blir något magiskt över blommor
och annat i det ljuset. Plockade mig ett och annat körsbär
och bara njöt av dess smak. Nästan solvarma ännu.
Mmm...

Idag har det regnat, är mulet och bedrövligt. Men vem
bryr sig? Fåglarna kvittrar så vackert på utsidan och
jag mår så bra!

Bra mår även våra små älsklingar. Gamlingen här
gillar när vi kommer ut och håller honom sällskap.

Till och med sällskapet av den yngre vännen i
familjen duger då.  =0) Och ynglingen själv
älskar att jaga allt smått som flyger. Han skulle
säkert även jaga större flygande saker också
om han bara fick chansen.

Ha nu riktigt underbara sommardagar!!



18 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

Tittar in för att önska dig en härlig semester. Njut av sommaren.
Kramar Camilla

Inredningsbloggar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nygammalt sa...

Önskar dig en riktig härlig semester! (ser att vi har valt samma datum)
Hoppas att även vi får njuta av det underbara sommarvärmen som varit men just nu har solen gömt sig och det blåser på en del...
Kram!

Tiger sa...

Har precis som du just påbörjat fyra veckors semester. Hoppas att det blir fina dagar framöver, även om det är regnigt idag. Förstår att katterna är glada för sällskap. Det är samma här. Tiger blir så glad när vi är ute i trädgården. Njut nu av semestern!

Sommarhälsningar
Elisabet

bakom berget sa...

Grattis! Ha en jättemysig semester och njuuut.
Kram Åsa.

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt med semester - njut nu ordentligt!
Agneta kram

STENLYCKA sa...

Hejsan på söndagsmorgonen!
Grattis till din semester den är du så väl värd. Njut nu och gör bara det som du tycker är roligt.
Jag går in på min tredje vecka imorgon och jag har aldrig på länge haft så skön semester. Bara varit.I år är min oro borta som jag har haft i många år för min mor som var gammal och mycket sjuk. Nu är hon borta sedan i höstas, hon har fått ro och även jag.
Låter kanske konstig, saknaden finns men ett lugn har infunnit sig hos mig, nu kan jag resa bort utan att samvetet gnager att jag inte är hemma om något händer mor.
Ha nu det så underbart, njuuut!!!
Kram Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan.
Visst är det skönt med semester, en del dagar går tom riktigt sakta. Det är ju när det regnar och blåser, då känns dagarna längre. Goa katter har du också, nu får dom ha matte hemma hela dagarna.
Ha en härlig semester
Stor kram
AnnaMaria

Hanna sa...

Ha en underbar semester.
Kram
Hanna

emilias gömmor... sa...

Önskar dig en trevlig semester! Njut ocg lev väl!!!

Kram Mimmi

Anita sa...

Hoppas du kan var på din favoritplats under semestern. Kanske pysselfingret pockar på och du kan komma i ditt Flow. Med andra ord, ha en TREVLIG SEMESTER önskar jag dig... Anita

NinaH sa...

Lovely! Ha det nu så semester-gott i hammocken (och på andra håll!)!!! Tillsammans med maken & de båda grå, fyrbenta skönheterna!!!;-)

Morse Farm sa...

Önskar dig en underbar semester.
Vackra blommor och fina katter.
Ha det gott!
Kram Bodil.

Hobbykällaren sa...

Ha en jätteskön semester, härligt med massa ledig tid att göra vad man vill med, sovmorron mitt i veckan om man vill och inga tider att passa. Ha en bra dag. Anna-Karin

Black Iris sa...

Ha det jättegott och njut av varje minut på semestern. Jag försöker tränga bort ångesten över att vi bara har 2 veckor kvar på vår.

Kram Maidi

Lina sa...

Hej!
Hoppas att du får en riktigt skön & lång semester nu! Vi njuter för fullt här hemma! =)

Kram, Lina

Vita små hjärtan sa...

Härligt!!!!! Ha en underbar semester!
Kram Agnetha

Huset på landet sa...

Javisst är det härligt med semester och dagar som man får tillbringa precis som man känner för...Nu är det bara att hålla tummarna för att det vackra vädret håller i sig!

Kramis, Nicole