23 juni 2010

Utflyktstips: Kärrstegens Gård

Jag ber om ursäkt att jag inte kikat in hos er som jag
brukar. Men jag har legat de två senaste kvällarna och
förkylningen hänger tyvärr envetet kvar. Näsan är röd
i kanterna och svider så där mysigt... Nu är iallafall
packningen inför resan i princip klar och jag hoppas att
jag kan komma i säng i någorlunda tid för planet lyfter
tidigt i morgon bitti.
Kan ändå inte låta bli att bjuda er på några foton från
ett mysigt utflyktsmål. Kärrstegens Gård i Ljungskile.
Mängder av inredning och presenter i ett gammalt
vackert hus plus liten delikatessbutik och café.












Mycket att titta på är det... Fotona är bara från ett par av
rummen.

Tack för alla Krya-på-dig-hälsningar! De värmer skall ni
veta. Jag skall läsa i kapp mig hos er när jag är tillbaka här
hemma igen.
Sköt om er så länge och ha en riktigt Glad Midsommar!!

12 kommentarer:

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Hoppas du mår bättre snart.
Jag har faktiskt också fått en riktigt omgång av en förkylning,har precis börjat vända.
Så fantastiska bilder du visar.Jag blev ju helst förälskad i kaninen:)
Ha en trevlig midsommar.
Kram Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var många fina änglar och figurer, jättesöt kanin.
Hoppas nu att du mår bättre idag när du åker, du kanske redan är på väg.
Önskar dig en fin resa och
Glad midsommar
Kramar
AnnaMaria

Huset vid ån sa...

Vilken underbar butik du har besökt, mycket ögongodis....vad jobbigt att du har blivit så förskyld, hoppas att du kryar på dig! Önskar dig en trevlig resa o glad midsommar! många Sommarkramar Therese

vita drömmar och svarta tassar sa...

Så mysigt de verkar varit i den butiken..sånt gillar vi..hoppas nu du slipper känna dig sjuk men lite miljöombyte brukar hjälpa,,,
Njut & va glad..
Glad Midsommar
kram wivi

Hobbykällaren sa...

Åååneej !! Åkte förbi Ljungskile tisdag middag på väg hem från kursdag hos Panduro-Malmö..Skulle ha vetat...Den där butiken verkar ju helmysig med så mycket vackert! Det är bara att lägga till det i listan med saker man ska göra när tillfället dyker upp igen.Tack för tipset! Hoppas din förkylning snart är som bortblåst och du får en jättetrevlig resa,och en fin midsommarhelg! Sen är du välkommen hem,kanske lagom att vara med i vår utlottning...??
kram Kerstin

Kristall & Pynt sa...

Glad Midsommar Önskar jag Dig!

Kram, Sofia

Jenny sa...

Hej Vännen!
Hoppas du kryade på dig lagom till resan!

Ha en riktigt trevlig midsommar:)

Kraam Jenny

Vaktmästarn sa...

Hej!
Hittade din vackra blogg tack vare din tävling :) och tittar gärna in igen.

Kram Outi

PS. Har en liten utlottning av tags i romantisk stil på min blogg "Använt & nytt". Välkommen!

Huset på landet sa...

Vilket härligt ställe!

Trevlig Midsommar!

Kram, Nicole

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Önskar dig en skön och helt underbar Midsommar!
Kramar Raina

Allis sa...

Tack för tipset, där ska jag stanna till nästa gång jag har vägarna förbi - massa underbara saker!
Ha en fortsatt skön midsommarhelg!
Kram Allis

bakformen sa...

Åh, vilken mysig butik. Såg ett underbart våningskakfat på en av bilderna som skulle passa mej perfekt.

Hälsningar Pia
bakformen@gmail.com