18 juni 2010

Resefoton, del 6 - Bahamas

Idag tycker jag att det är dags att avsluta vår kryssning! Det
är ju ett resmål kvar som ni inte fått se. Nämligen Nassau,
Bahamas.

På morgonkvisten gled vi förbi det här Hiltonhotellet på
väg mot vår plats i hamnen. Ser ju inte helt fel ut. Eller
hur?

På andra sidan, på en långsmal ö, låg detta hus. Vem kan
klaga på det läget?

Vi hade bokat en snorkeltur och här är vi på väg ut till
ett rev i en båt. På fotot ser ni Paradise Island. Ett inte
helt billigt hotell. Sviten som ligger i "bron" kostade multum
såg jag för inte så längesen i en tidning. Men det var så
dyrt så jag inte ens kommer ihåg siffran... Kommer ju
knappast bo där ändå.  ;0)

Bortanför hotellet låg dessa färgglada hus. Läckra!

Ytterligare längre ut och bort från hamnen var det tätt mellan
kändishusen. Gissa vem som bor här?

Jo, det gör Oprah Winfrey och till höger är hennes gästhus... Det
är annat än en liten friggebod det. Hi, hi.

Dessa hus ägdes också av kändisar men jag kommer tyvärr
inte längre ihåg vilka. Men Nicholas Cage och Tiger Woods
nämndes i dessa trakter. Det är till att ha det ordnat för sig...

Dags att hoppa i plurret. Jag är inte van alls med att snorkla
så bara det i sig var ju en upplevelse. Hyperventilera vad är
det??! Jaså, man kan andas lugnt och fint under vattnet?! Om
cyklopen slutit tätt till alltså... Ja, det tog ett tag för mig att få
ordning både på cyklop, andning och puls vill jag lova. =0)
Många fina fiskar var det att titta på. Så himla vackra färger!

Här är vi på väg tillbaka till hamnen. Vårt fartyg är det
vänstra av de fyra stora som syns. Tänk att det verkligen
var denna underbara turkosa färg på vattnet! Jag var
helt fascinerad!

I detta hus sas det bo en karl som blivit utslängd av sin fru. Hon
bodde kvar i deras flådiga hus på utsidan ön. Ser inte ut att gå
någon nöd på honom va?!  :0)

Så här såg det ut rakt utan för vårt fartyg. Kändes härligt
att kliva av i den välkomnande miljön. Vilka färger!

Fick aldrig kläm på vad det här var för ett hus. Men
tjusigt var det! Fast de stora siffrorna kunde ju kvitta...

Här har jag det rosa huset i ryggen och vårt fartyg mitt
i synfältet. Vacker miljö!

Fler hus i härliga färger. Vi var där på långfredagen och
den firas även på Bahamas så det var inte så mycket
folk ute och de flesta av de vanliga butikerna var stängda.

Turistfällorna däremot, hade öppet. Här fanns hur mycket kopior
som helst på kända märken. Men även några inhemska
produkter.Jag köpte en handflätad kuverväska av "bast" med
broderade blommor på. Kanske inte helt perfekt eller nätt men
roligare att ha med hem än en märkeskopia.  =0)

Vi avslutade dagen i Nassau med ett besök på denna
vackra strand. Gissa om jag njöt där jag satt i skuggan
under palmerna?
Det var allt från den resan. Jag kan verkligen
rekommendera en kryssning om man vill hinna se
mycket och inte har behovet av att "fördjupa" sig i
varje resmål.

Hur många av er skall kika på bröllopet i morgon? Jag
skall sitta klistrad framför tv:n. Om det nu inte blir för
mycket av det goda eller för segt. Har inte sett alla
"inför"-program så jag är inte mätt på det än.  ;0)

Ha en underbar helg!

11 kommentarer:

Maleviks Rosenträdgård sa...

OJ,,,,vilka vackra bilder...härligt :)
Håkan

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Halloj.
Vilken fantastisk resa du har gjort,
och snorkla,du är modig du.
Så läckra bilder du visar.
Ja,som sagt,kommer sitta klistrad i morgon.Mina föräldrar var förbi innan,och gav oss en tårta som vi kan äta på också.
Må så gott
Kram Anette

Tiger sa...

Oj, vad många fina bilder du visar! Den resan verkar ha varit något alldeles extra.

Roligt att du tittade in på min blogg häromdagen!

Jag tittade på kvällens bröllopskonsert. Klart jag ska titta i morgon, men jag kanske inte sitter klistrad hela dagen. Tur att vi har två TV-apparater, eftersom min man tittar på VM-fotboll... Fast jag skulle behöva hållas i växthuset. Kanske kan ta med TV:n dit... ;-)

Köpte bröllopspelargonen idag (2 st dessutom)! Jätteläcker djupröd färg på blommorna!

Sommarhälsningar
Elisabet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så underbart, jag njuter av dina bilder. Jag skulle vilja bo där han bodde som blivit utsängd, ett sånt mysigt hus.
Och jo, tv:n ska vara på, kanske inte sitter still och tittar hela tiden, men den får stå på.
Kram till dig
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka fina bilder! Det där Hiltonhotellet hade jag gärna checkat in på;)

Kul att få se en glimt av dig där på en av bilderna:) (för jag gissar att det är du med cyklopen??;))

Nu ska jag snart sätta mig framför tv:n igen o kolla in Viktoria o Daniel!

Kraam Jenny

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken fantastisk resa! Åh, tänk den som ändå kunde ge sig iväg på en sådan... Kan tänka mig att det var ett minne för livet. Vilka vyer! Suck... vad är väll en bal på slottet... ;0)
Jag får glädja mig åt mitt växthus i stället!
Kram/ Anna

Sari sa...

Wow, vilken resa! Och vad mycket spännande du varit med om! Dykning.... det skulle jag nog inte klara av... Jag gillar inte att vara under vatten...
Härliga bilder!
Ja, visst är det underbart med rosor!
Men just i år verkar rosorna vara mer drabbade av löss än tidigare år... Trist!
Ha det så bra!
Kram Sari

Black Iris sa...

En sån underbar resa du gjort.
Nu suger det i min restarm också.

Maidi

Stjärnor & Champagne sa...

Fantastiskt, usch blä att du kan visa sådana bilder, asgarv=)=)....Och när du för en gångs skull väljer att visa dig så har du ett cyklop framför ansiktet hihihihi. Tack vännen, mår lite bättre idag men har varit helt lealös i 2 dagar, hemskt. Hoppas att allt är bra med dig/ Stor kram A

Anna-Lena, Drömmar av silver sa...

Åh, vilka underbara bilder från din Bahamas resa. Vattnet ser helt underbart ut och efter lite träning är det helt underbart att snorkla.

Tack för dina rara ord ang. min mormor. Jag ska försöka stå på mig under veckan.

Hoppas att du får en fin midsommarvecka!

Kram Anna-Lena♥

Huset vid ån sa...

Tack för alla fantastiska fina o roliga upplevelser du delar med dig. Jättekul tycker jag....Dom sista bilderna påminde mig om Dominikanska republiken sen vi var där! Önskar dig en fin midsommarvecka! Många Sommarkramar Therese