27 juni 2010

Inte den hemkomst vi tänkt oss...

Oj, oj, oj... Kom hem från vår härliga tripp till Wien mitt på
dagen idag och fick reda på att vår lille älskling, lillkatten, rymt.
Vi hade glömt stänga ett fönster på ett eller annat sätt och väck
var han.
Så det var bara att kasta in väskorna och ge sig ut och leta och
locka. Leta och locka... Leta och locka... Han hade gett sig ut
före två på dagen igår. Usch, vad jobbigt det var! Men så nu på
kvällskvisten tittade jag ut från altanen och fick se honom under
plommonträdet nere i trädgården! Han försvann dock snabbt
genom häcken till grannen när jag lockade på honom. Jag
rusade ut men såg inte skymten av vår lilla älskling. Lockade
och pratade och till slut svarade han på andra sidan häcken.
Men han ville inte komma fram. Till slut lokaliserade jag honom
till under grannens friggebod. Där låg han och såg förskräckt ut.
Han ville inte komma fram men han svarade när jag pratade
med honom. Sträckte mig genom häcken så att han fick lukta
på handen och sen fick jag tag i honom och lyfte upp honom i
famnen. Vilken härlig känsla!
Han var så hungrig så. Och spann gjorde han! Just nu ligger han
på sin husses bröstkorg och får lite pälsvård. Gissa om den
långa, ulliuga pälsen var full av bôs? En halv berberisbuske i
rumpen och svansen... Ack så härligt att vi fick hem honom
igen redan idag!! Det var väldigt jobbiga timmar innan vi
hittade honom. Många tankar och funderingar. De är ju som
familjemedlemmar de små raringarna.
Själva resan skall ni får veta mer om, måste bara hämta mig
från denna något omtumlande hemkomst först.

Hoppas att ni haft en skön midsommarhelg!!
Ha en skön vecka!!

Kram Fröken Tindra

15 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en chockartad hemkomst, förstår att du var rädd när ni letade. Sån tur att han kom, han hörde säkert dina rop. Lästa någonstans att djur kan reagera sådär när dom varit hemifrån ganska kort tid. Men slutet gott allting gott, nu kan ni sova gott inatt.
Kram till dig och lilla kissen
AnnaMaria

Tiger sa...

Vilken tur att ni hittade och lyckades få tag på honom! Om det är en innekatt, kan den stora världen kanske vara i tuffaste laget. Men det var ju skönt att det blev ett lyckligt slut, men jag förstår att det var omtumlande timmar dessförinnan.

Sommarhälsningar
Elisabet

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men ojdå en liten rymling! Vilken tur att du hittade honom! Förstår precis hur du kände dig när han var borta, jag blir likadan bara Gösta inte kommer hem på några timmar..de är ju kära familjemedlemmar våra katter:)
Hoppas ni hade det trevligt i Wien, ser fram emot att få höra om resan när du hämtat dig lite grann;)

Kraam Jenny

Lilla Lycksta sa...

Vilken tur att du hittade er kisse. Förstår att du var orolig innan du hittade honom. Hoppas du haft en fin midsommarhelg i Wien.
Ha en fin ny vecka.
Kram Camilla

vita drömmar och svarta tassar sa...

Hoppas ni haft en fin resa!
Sicken tur med lilla kissen...min har varit borta över en månad nu & jag tycker jag letat överallt..d fanns många katter som liknade henne men ingen tur hon är tolv år & jag befara d hänt något nu...hujeda mig va jobbigt..men ja är glad för eran skull
Ha en skön dag i solen =)
kram wivi

Black Iris sa...

Ojojoj,ja jag förstår att det måste ha kännts hemskt att komma hem på det här viset.
Snacka om familjemedlemmar, vår lille Knutte (hund) behöver nästan aldrig vara ensam.
Vi daltar och klemar med honom så det står härliga till.

Kram Maidi

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej.
Oj,det var ingen rolig hemkomst.
Vilken tur att allt ordnade sej till slut,
när det händer nåt med djuren blir man ju så rädd.
Hoppas att ni haft trevligt på er resa.
Kram Anette

Sari sa...

Stackars dig som har så långt kvar till semestern.... Själv har jag varit ledig i två veckor nu och jag fattar inte vart tiden tar vägen..... JAG VILL STANNA TIDEN några veckor!!
Tur att du fick tag på katten till slut!
Förstår att ni hade det mysigt sedan!
Ha det bra!
Kram Sari

Mia sa...

Oj vad jobbigt att komma hem och upptäcka att katten rymt. Vilken tur att ni hittade honom så att det slutade lyckligt.
Ni verkar i alla fall ha haft en underbar resa ser fram emot att läsa mer om den.
Kram Mia

Ninnis familjeliv sa...

Åh så skönt att du fick tag på katten! Jag vet själv hur jobbigt det är när de är borta! Skönt att mysa sedan! ha en fortsatt trevlig vecka kram Nina

Hobbykällaren sa...

usch och fy..Inte roligt när dom "försvinner"dom där långhåriga...Man inser att dom är familjemedlemmar när det händer nåt sånt! Tur att hon kom till reda igen.
Ska bli kul med liten rapport från resan till Wien.Har aldrig varit där,bara hört att det är en riktigt vacker stad.Själv har jag "snöat in" på Italien och har varit där 6 år i rad.
Kanske på tiden att se någon annan del av världen..
Väntar... Kram Kerstin

Monica sa...

Tass, tass...smyger in och "kollar" läget..när jag sitter och skriver så ser jag i höger ögonvrån TVÅ "sötisar".....mysigt. Skönt att nytillskottet kom åter!!!!!!! Var rädd om er och ha en fortsatt skön vecka. Kramar om.

Stjärnor & Champagne sa...

Puhh vilken tur att ni hittade honom. Kan tänka mig att han hade det ena och det andra i pälsen. När jag hade 40-årsfest för några år sedan så lämnade jag bort Millie till en kompis pappa ca 3 km från oss. Vem hittade vi utanför grinden dyblöt. Hon hade sprungit hem , tog ett dopp på vägen i stångån och sen hem. Thomas trodde inte att det var vår hund, var tvungen att kolla brickan med namn på. Ja så kan det gå....
Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

Vita små hjärtan sa...

Å lilla raringen, sån tur att ni hittade honom!!!!
Ha de så gott!
Kram Agnetha

Hanna sa...

Vilken tur att ni hittade katten igen.
kram
Hanna