16 juni 2010

Godsaker...

Måste bara visa att jag redan bakat av rosformen jag
visade nyligen. Och det redan i söndags! Min ena lillebror,
som studerar långt uppe i norr, skulle komma förbi för att
vi skulle fira hans kommande födelsedag lite. Och vad
passade då bättre än en roskaka? Med rabarber,
jordgubbar och kokos. Att den sen inte blev riktigt lyckad
behöver ni ju inte läsa om ni inte vill. Fniss! Det var i vilket
fall väldigt kul att träffa min lillebror eftersom vi inte setts
sen i julas.

Samtidigt vill jag passa på att tipsa om två väldigt goda
chokladsorter. Den med hallon har ju funnits ett bra tag
men den med citron är nog ganska ny. Har sett att det
funnits med citron och ingefära men inte med bara citron.
Men nu finns den! Citron är ju en av mina abslouta
favoritsmaker. Likaså i doftväg.

Idag har jag tackat jag till ett litet nytt projekt jag blivit
erbjuden ute hos den kund jag arbetar för nu. Blev så
glad över att bli tillfrågad och så tydligt ha första tjing!

Ha en skön torsdag!!

12 kommentarer:

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan,
Men vad fin kakan blev.(jag antar att
den blev lika god också:)
Är en stor chokladälskare,och dom sorterna måsta jag absolut prova.
Må så gott
Kram Anette

Mia sa...

Så fin kakan är jag tycker det är svårt att få formade kakor att bli bra men du verkar ha lyckats bra. Den verkar innehålla mycket goda saker.
Håller med dig om att chokladen är god har du smakat den med havsalt? Också väldig god.

Du får ha en trevlig fortsatt vecka
Kram Mia

Huset vid ån sa...

Så fin o god kakan ser ut....Tack för tipset om chokladen, jag bara älskar choklad! Vad roligt med jobbet också! Hoppas att du får en vacker o skön dag! SommarKramar Therese

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad fin roskakan ser ut!

Lycka till med ditt nya jobbprojekt:)

Kraam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till nya jobb-uppdraget, sånt blir man glad för. Och det blir jättefina kakor i dom formarna, låter gott det du hade i också. Choklad är gott, den med citron har jag inte provat.
Kram till dig
AnnaMaria

Hanna sa...

ser underbart gott ut.
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram
Hanna

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en trevlig helg! Ska du gå på Victoria o Daniels bröllop i helgen? Fniss....SommarKramar till dig! Therese

Tulipa sa...

Såg att du bakat i en rosform... blev det inte lyckat..? Jag köpte muffinsplåt i rosform och har inte provbakat, är rädd att det kan vara lite besvärligt... Man vill ju ha dem så där fina man föreställer sig med en fin form!

Ser väldigt fint ut i alla fall!

Kram Mariette

NinaH sa...

Så glad ni bror måste ha blivit!;-)

vita drömmar och svarta tassar sa...

Så mysig kakan blev thihi om nu en kaka kan vara mysig.....
Chokladoman är jag så den ska jag leta efter i dag citron mm
Ha en skön helg
kram wivi

emilias gömmor... sa...

Underbart fin kaka! Kul med det nya uppdraget!

Ha en underbar helg!/Kram Mimmi

Lilla Lycksta sa...

Vad fin kakan blev inhållet låter smaskigt. Önskar dig en trevlig helg.
Kramar Camilla