06 juni 2010

En lisa för själen...

Först vill jag önska alla en härlig Nationaldag!! Ni skall väl ut och
fira ordentligt?!  ;0)

                        ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~

Nu till något helt annat...

Hos den kund jag sitter och jobbar åt nu finns en underbar
syrenplantering.

När jag var där ute häromdagen så trodde jag nästan att jag
hamnat i himmelen. (Fastän jag är i ett industriområde...)

Där finns syrener i alla upptänkliga nyanser av lila.

Doften svävar underbart i luften. Jag låter näsborrarna fyllas
och blir näst intill berusad av deras doft. Och de är så vackra
så att jag inte kan sluta titta på dem.

Det är en lisa för själen att vistas där några minuter på
fikarasten. Och gudarna skall veta att det är sååå himla
välgörande för mig. Vill inte gå tillbaka in...

12 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint och ha så ljuvliga syrener precis utanför jobbet. Förstår att du längtar till rast, hoppas nu vädret håller i sig också.
Kram på nationaldagen
AnnaMaria

A home far away sa...

Kikar in o önskar dig en underbar söndag full med solsken:)

Kram Gunilla i Singapore

Vita små hjärtan sa...

Underbara bilder vännen!!!!
Ha en härlig söndag!
Kram Agnetha

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara bilder du visar.Vad härligt att ha underbara syrener där du jobbar.Önskar dej en underbar Nationaldag.Kramar Rita ♥

bakom berget sa...

Alltså....det vackraste som finns just nu, är helt klart alla dessa blommande syrener. Vilken tur att du har såna vid ditt jobb.
Hoppas du har en fin söndag!
Kram Åsa.

Jenny sa...

Hej Vännen!
Åh vilka ljuvliga syrener! Förstår att du inte vill gå in o jobba igen, hihi!

Här ska vi fira Göstas namnsdag med lite tårta o kaffe idag! Tindra tyckte det var så kul att han har namnsdag på nationaldagen:)

Ha det gott i solen!

Kraam Jenny

Monica sa...

Än slant man dit & än slant man hit....vilken TREVLIG Blogg! Kul att ramla ner här & titta på så mycket vackert! Lyfter på hatten & återkommer.
Må väl.

Lily´s nya ♫♫♫♫♫ sa...

Jag förstår precis vad du menar!
Underbart att man kan förgylla rasterna så..
Kramar Lily

Huset vid ån sa...

Visst är det vackert ute nu, förstår att du inte vill gå in. Fniss! Underbara bilder på syrenerna, kan känna doften av skolavslutning ända hit....Sommarkramar Therese

Hobbykällaren sa...

Härligt!! Du tar så vackra bilder,och alla dessa syrener får en att känna SOMMAR! Här hoppas vi på en riktigt intensiv arbetsvecka inför student och andra skolavslutningar,men såklart ska vi ta oss tid att njuta av allt detta vackra runt omkring oss (Även om vi inte har syrener sådär alldeles inpå knuten...)Ha det bra, Kram Kerstin

Tiger sa...

Åh, vilka ljuvliga syrenbilder! Den härliga syrendoften letar sig in i vårt sovrum när vi har balkongdörren öppen så här års.

Försommarhälsningar
Elisabet

http://mysbella.blogg.se/ sa...

Hejsan! Åhh vilken vacker och mysig blogg du har! Jättefina bilder:) Kraam Izabell