02 juni 2010

En härlig dag!

Hej Mina Vänner!
Idag har jag haft en härlig dag! Har varit ledig och träffat
mamma på Göksäter på Orust. Bra att åka halva vägen
var, träffas, shoppa, fika och prata.
Hittade ett så läckert turkost tyg till en tunika eller
liknande. Men så är det ju det där... Det skall sys också!
Ja, sen slank det ju ned ett och annat ytterligare också.
Och hur bra var det egentligen?? Ja, ja, jag får väl skärpa
till mig nu.
När jag kom hem i eftermiddags gick jag ut i trädgården
och planterade lite. En balkonglåda och en urna klar. Sen
hade ryggen fått nog och jag kunde knappt räta upp mig.
Rensade ju en del ogräs igen igår kväll och det var väl
därför jag fick ont lite extra snabbt idag. Men det går
säkert över snart igen. Brukar vara mest akut just när jag
håller på. Känns bra att fått det gjort iallafall. Pö om pö.
Det är ju en del kvar att plantera och ogräset skall vi inte
tala om. Köpte förresten fiberduk idag för att lägga i vår
urtråkiga slänt och ta död på det mesta. Börja om.

Ha en skön torsdag!!

6 kommentarer:

Hanna sa...

Låter som en jätte bra dag!
Ha en fortsatt bra vecka.
Kram

Hanna

Stjärnor & Champagne sa...

Mysigt med en date med lilla mamma. Akta ryggen, vet precis när man har legat för länge och skall räta ut sig hihi. Det är inte så svårt att shoppa lite mera när man inte ska. Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

Snäckskalsdalen. sa...

Aha Göksäter har jag hört talas om, verkar vara ett kul ställe. Får försöka ta mig dit någon gång.
Agneta kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Låter som du och din mamma hade en mysig shoppingträff på Göksäter! (känner igen det där med att shoppa mer än man ska;))!

Rensade oxå ogräs häromkvällen, det känns i kroppen sen!

Ha en fortsatt bra dag i solen!

kram Jenny

Hobbykällaren sa...

Va kul med lite shopping och lite fika, såna dagar är väl härliga, speciellt om man hittar nått man vill ha, och det brukar det ju ofta bli:)
Ha en bra dag. Kramar från oss.

Vita små hjärtan sa...

Hej Rara!
Vilken toppen dag!!!! Mysigt!
Ha en fin kväll!
Kram Agnetha