11 juni 2010

Äntligen fredag!

Äntligen fredag! Bästa dagen i veckan och själva arbetsdagen
är över. Hurra! 
Åh, vad roligt att så många redan anmält sig till min lilla tävling!
Det glädjer mig. Och tack för rara hälsningar från både gamla
och nya bekantskaper.

Denna veckan har känts väldigt hektisk på något sätt. Så skönt
att helgen som väntar är någorlunda lugn. Bara middag på
sta´n i morgon kväll med goda vänner. Skall bli trevligt!
Nu var det ett tag sen jag såg solen ordentligt så som när
dessa foton är tagna. Varför tror jag varje år när soldagarna
kommer att de är här för att stanna?

Har fått min bil tillbaka från verkstaden. Båda dörrar på
passagerarsidan är omlackade och låsen är fixade. Tur att
man har försäkring! Och skönt att ha den tillbaka även om
jag kört runt i hyrbil medan den varit borta.

Går i lite tankar och funderingar kring mitt jobb. Har fått två
"inviter" från annat håll och jag känner mig lite som åsnan
mellan två hötappar. Men det är väl bara att undersöka
bättre och se hur det verkar. Eller? Kan ju inte påstå att
jag är hundraprocentigt nöjd där jag är nu. Ganska långt i
från...

Ha en underbar helg oavsett väder och vind!

16 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Just, det decoupage heter sånt där "servettpyssel":)

Vad kul att du fått lite inviter från andra arbetsgivare! Det är väl helt klart värt att fundera på om du inte trivs så jättebra där du är nu?

Skönt att du fått tillbaka bilen, hoppas den slipper klåfingriga tjuvar i framtiden!

Ha nu en riktigt skön helg!

Kraam Jenny

STENLYCKA sa...

Ja visst är det skönt att arbetsveckan är över och det är fredag. Fast det kunde vara lite bättre väder, regn o regn....Tråkigt för alla barn som har haft skolavslutning att det blev regn.
Förstår att du har mycket att fundera på om ditt jobb, inte lätt att veta vad som blir bäst.
Lycka till.
Önskar dig en fin helg!
Njut av ledigheten det skall jag göra och om tre veckor går jag semester.
Kram på dig!
Raina

Country Hill sa...

Så roligt att Du lämnade en kommentar hos mig så jag hittade Dig. Jag är rätt ny här i bloggvärlden så jag tycker det är extra kul med nya bloggar.
Ja här regnar det så det blir till att vara inomhus.
Nu måste jag kika vidare hos Dig.
Ha en skön helg!
Kram Lena

Therese sa...

Vilka ljuvliga bilder! Löjtnadshjärtan... här blommar de i juli *ler* Just nu blommar tulpaner å hägg här, så det skiljer några växtzoner *skratt* Och dessa bilar, vår kostade oss just 17 tusen, fy... Hade ju kunnat göra så mycket trevligare saker :-/ Å lycka till med jobberbjudana, gör som havet - våga ;-) Kram!

bakom berget sa...

Jag önskar dig en trevlig helg, ett bra jobb och mycket solsken!
Kram Åsa.

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho raring....Härliga bilder på blommorna och kissen. Hoppas att allt är bra och tjejen!!! Ta chansen om det är något att ha. Stor kram A

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Låter spännande med nya jobberbjudanden, samtidigt svårt och veta om det blir ett bättre jobb. Fint foto på din katt, tror inte han gillar reget heller. Här ösregnade det igår, idag är det blåsigt och helgrått.
Kram till dig
AnnaMaria

Lily´s nya ♫♫♫♫♫ sa...

Så kul att få jobberjudande från två håll! Helt klart hade jag chansat på någon av dem eftersom du inte riktigt nöjd med ditt nuvarande.

Kul att du fått bilen tillbaka!

Så underbar bild på söta kissen.

Ha det gott
Kram Lily

Sari sa...

Hejsan!
Ja, vi hade en sån tur med vädret på skolavslutningen! Idag blåser det som bara den...... Inte alls kul där ute, så jag håller mig nog inomhus idag.
Rosen jag visar bilder på heter Louise Bougnet. Helt underbar med röda knoppar och vita rosor!
Jag planterade den förra sommaren och den verkar ha klarat vinter riktigt bra!
Härlig bild på katten din!
Ha en fin helg!
Kram Sari

Monica sa...

Jag blir så glad av att "komma" in på din sida....tycker den bara är så läcker...så nu vet du det! Mjuk, härlig, harmonisk, fina färger, vackra bilder.....vill du höra mer...*fniss* Gillar bilden där katten går balansgång på staketet - lite som livet...som alltid är en balans.
Önskar dig en skön helg.

Tigris Predikantan sa...

Övertron på solen verkar vi dela ... solade inget för ja, nu är det sommar och man kan sola när som helst ... inte! :(
Fina bilder!

Huset vid ån sa...

Tack för dina trevliga kommentarer. Vilken härlig bild på din kisse, han ser riktigt maffig ut! Spännande med jobberbjudande, Lycka till! Sommarkramar till dig! Therese

Stjärnor & Champagne sa...

Tack raring för dom goa orden hos mig. Ha en bra helg/ Kramkram A

Lilla Lycksta sa...

Vilka fina blommor och vilken charmörkisse du har. Våga ta chansen om du funderar på att byta jobb. Ha en fortsatt fin helg.
Kramar Camilla

Monica sa...

Nu är jag här igen & bara njuter......så de så....
Önskar dig en skön söndag/kram

emilias gömmor... sa...

Klart att du ska undersöka det mer!

Kram Mimmi