01 maj 2010

Resefoton, del 4 - Cozumel, Mexico.

Så var det då äntligen dags!  ;0)  Ni skall få se några foton
från ön Cozumel utanför Mexico. Vårt andra stopp på
Karibienkryssningen.

Det var tyvärr mulet och lite tråkigt när vi kom dit. Men vi tog en
taxi till en strand ändå.

Väl där klarnade det snart upp men det blåste ganska bra. Vilket
i och för sig inte syns här...

Det var svårt att gå i vattnet från stranden då det var ganska
stora stenar på botten. Och när det blåste så mycket så fick
vågorna mig att tappa balansen gång på gång. Till slut gav jag
upp och knallade ut på denna brygga istället och klev i via
stegen. Ett bra beslut!  =0)  Det var härligt i vattnet. Och jag
älskar att bada!

Stranden hette något så ovanligt som Paradise Beach...  ;0)

Ja, det var härliga timmar där. Men till slut fick vi ta taxi tillbaka
till båten igen.

Om jag inte minns helt fel är detta foto taget vid hamnen. Havet
hade en så underbar färg så det var bara inte klokt!

Det är sant, så här såg det ut!

Titta bara! Är det inte helt otroligt vad blåturkos det är?

Här ligger vårt flytande hotell och väntar. Hej då, Cozumel!!

Hoppas ni har haft en härlig Valborg och Första Maj! Jag är så
nöjd så. Men inte min plånbok... Har varit ute och slarvat i
affärerna idag.

3 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vaknade tidigt idag, för pigg för och somna om. Och så får jag titta på dina fina semesterbilder. Tänk och få ta ett dopp i det vattnet, ser så skönt ut. Ljuvlig färg på vattnet, du har tagit väldigt fina foton.
Ha en bra söndag
Kramar
AnnaMaria

Hanna sa...

Härliga bilder.
Ha en bra vecka.
Kram
Hanna

Stjärnor & Champagne sa...

Näe...Jag tror jag dör. Så härligt och fantastiskt. Har haft en liten bloggpaus igen eller kommentarspaus om man skall säga så och jag är glad att jag inte har missat mer än ett inlägg hos dig hihi. Jaså kattpensionatet har förstört en lampskärm, sätt dom i bur=) asgarv, näevars skojar....
Kramkram Anne