25 maj 2010

Pingstutflykten!

Jag och mamma åkte ju till Danmark i lördags på en liten utflykt.
Mulet och bedrövligt här hemma på morgonen  och dessutom
fick snabbfärjan problem bara någon halvtimme efter start då
den fick någon skit i jetmaskineriet. Som väl var tog det bara
20 min för dem att komma i gång igen. Pust!
Väl framme körde vi av färjan i strålande sol och åkte bara ett
kort stycke för att parkera i Frederikshavn. Vi gick en vända
och shoppade lite småsaker. Sen var det dags för dagens
egentliga mål:
Campingen utanför Saeby som har utomhusloppis varje
pingst!

Där har de boende loppisbord längs med "campinggatorna",
där står även knallarna. Nere på gräsmattan vid stranden står
de loppissäljare som bara hyrt plats för dagen. Mycket att
titta på var det.

Ja, inte bara måsar alltså...  ;0)  Jag köpte faktiskt bara en
sak. Det var en gipsrosenkrans. Jättesöt! Såg väl några saker
till men eftersom jag inte slog till direkt blev det inte att jag
gick tillbaka sen. Jo, förresten, delade ju ett par servettpaket
med mamma också som hon hittade. Jättefina till decoupage!

Satt sen på stranden och insöp denna underbara vy, mätt och
god efter en smarrig picknick. Mmm... Havet betyder oerhört
mycket för mig och jag kan sitta i timmar och bara titta och
njuta. Ladda batterierna och bara må så himla gott.
(Kan berätta att jag var ganska röd i ansiktet sen...)

Tack för alla härliga kommentarer om min dam!  =0)

Ha en fortsatt skön vecka!

4 kommentarer:

Tiger sa...

Vad roligt att du tittade in på min blogg! Då fick ju jag chansen att hitta hit också! Du är välkommen tillbaka flera gånger!

Det var inte dåligt - en katt som är 18 år! Vår förra katt blev nästan 17 år. Jag får erkänna att Tiger oftast stannar på fel sida dörren till groventrén, men det är duktigt i alla fall. En handduk på golvet där han kan trampa omkring, och sedan gnugga hela honom med handduken, vilket han verkligen älskar. Efter det är det inga större problem att torka tassarna på vanligt sätt. Jag tror vi började med att lägga handduken på golvet, och så blev det en vana att stanna... utom när han är på bushumör, då är det full fart in.

När Tiger var liten gick han ut på altantaket från vår balkong. Då kom han mellan spjälorna i staketet. Det händer att han hoppar ner på taket nu med, men nu kommer han inte mellan spjälorna, så då får man hämta ner honom via stegen...

Regniga hälsningar
Elisabet

Sussi sa...

Kul att du hittade till min blogg!
Visst är det nåt speciellt med havet! Jag har sån tur så just nu kan jag titta ut över medelhavet och jag kan bara konstatera....det är verkligen azur blått!
Har lånat goda vänners internet, vi har inte hunnit fixa något eget ännu här i Frankrike. Vilken härlig Pingstutflykt ni verkar ha haft, du och din mamma! Och vilket underbart ställe att ha en loppis på!
Hoppas att den röda färgen har lagt sig och börjat skifta i brunt!

Kram
Sussi

Hobbykällaren sa...

Konstigt, men det är något speciellt med vatten..
Jag har inget hav i närheten,bara "innanhavet"Vänern.Tänk att packa ner frukost, åka några mil ut på Värmlandsnäs, promenera 1km genom en vacker blandskog och så är man framme!! Sen är det bara att sitta o plaska med fötterna i vattnet, höra måsarna och äta medhavd matsäck och NJUTA!!Detta händer 3-4ggr per sommar och betyder så mycket.Förstår att du trivdes där på stranden i Danmark!! Ha en bra dag, kram Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Loppis i Danmark är nog bra mycket häftigare än här. Fast ibland blir det inte så många köp, så är det.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria