28 maj 2010

Obehaglig överraskning...

Måste bara berätta vad som hände mig igår! Jag hade
varit på Liseberg med en god vän. Ätit gott, pratat
mycket och spelat på ett par hjul. Jättetrevliga timmar.
Kommer ut till min bil på en stor öppen parkering och
i den sitter en kille och en tjej!! Trodde ju att jag såg
fel först men de satt verkligen i min bil! Helt "fult ord"
otroligt! Tala om att jag fick en adrenalinkick utan dess
like! Händerna darrade när jag ringde polisen och
magsyrorna bara sprutade.

Medan jag pratade med polisen satt de där som om de ägde
bilen. Lugna och fina. Men så började de väl ana oråd och
gick ur, lugnt och fint. Gav sig iväg i en annan bil medan jag
stod och tittade på. Tog reg.numret och gav polisen i telefonen,
"live and direct" så att säga. Strax kom det en polisbil i full
utryckning, sen en till, men tyvärr fick de inte tag i dem. Grr...

Bilen blev bärgad till verkstad och idag har jag suttit i telefon
i drygt två timmar för att få ordning på allt. Och sen skall
hyrbilen hämtas och verkstaden skall besökas... Lär inte bli
mycket jobbat idag. Skit också!!! Blir så himla trött! Att man
inte kan få ha sina saker i fred. Blev ju av med ett och annat ur
bilen också vad klart. Suck.

Hoppas att ni får en skön helg!!

10 kommentarer:

Suzan sa...

Håller med om att det är sorgligt att man inte kan få ha sina saker i fred.
Vilka dj...la skitungar rent ut sagt.
Vad bra att du ertappade dem iaf, då finns säker en möjlighet att få tag på dem med hjälp av reg.numret.
Ha en bra helg!

Suzan

bakom berget sa...

Men så j-a arg men blir! Tänk om alla som ville ha en bil, tog och skaffade sig ett jobb. Då skulle dom kanske få råd att köpa sig en egen och ge f-n i andras.
Hoppas du får en fin helg i alla fall! Dom där... dom är ju bara att beklaga!
Kram Åsa.

Huset på landet sa...

Nämen fy så fräckt! Vilka små ligister alltså. Å så tråkigt för dig med en massa extra jobb och försvunna saker. Bra att du reagerade så lugnt och kunde ringa till polisen genast, hoppas de får fast buset.

Hoppas du får en fin helg (trots allt...)

Kramis, Nicole

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej...

....men kära nån! usch vad obehagligt.
hoppas allt ordnar upp sig tillslut.

ha en mysig helg..om det nu går...

Kramizzz Nilla

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men fy vad fräckt!! Ett stort kok stryk skulle de ha som inte kan skilja på mitt o ditt..synd att de inte åkte fast!

Önskar dig en trevlig helg trots omständigheterna,

Kraam Jenny

Allis sa...

Att det ska vara så svårt att lära sig skilja på ditt och mitt för en del människor - man blir bara så j*lä galen! Och sen blir det en massa jobb och krångel innan allt är i sin ordning igen...
Hoppas verkligen det löser sig på bästa sätt med din bil! Och hoppas du får en härlig helg trots allt!
Kram Allis

vita drömmar och svarta tassar sa...

Oj oj oj!synd du inte träna kamp sport!! Så mycket mer arbete det blir....Tänk om polisen kunde vara lite snabbare...man blir bara så arg.. Men lägg ingen energi på sådant man inte kan påverka...Lev och va glá trallalla!!
Ha en skön helg
kram wivi

Lilla Lycksta sa...

Så himla tråkigt. Det är så respektlöst att ge sig på andra personers ägodelar och bara förstöra. Hoppas du ändå får en fin helg med massor av sol.
Kramar Camilla

Stjärnor & Champagne sa...

Näe fy sjutton...Man blir ju så förbannad att dom inte fick tag i dom. Jag blir så upprörd. Hoppas att du har det bra iaf.
Ha det gott kramkram Anne

Lily´s nya ♫♫♫♫♫ sa...

VAA! Fy f-n! Otroligt!!! Jag hade blivit störtförbannad! Som sagt..synd att polisen finns till hands när man behöver dem....

Hoppas du ändå får en bra helg
Kramar Lily