17 maj 2010

Mums!

Nu skall ni får se vad jag ägnade en stor del av gårdagen till...

Cupcakes!

Browniecupcake med vaniljfrosting...

Citroncupcake med hallongömma och hallonfrosting...

Och slutligen några nakna stackare. Rabarber- och
jordgubbscupcakes som fick bli utan frosting. Var
så goda! Ta gärna en av varje.  =0)
Kan bara tala om att dagen började eländigt. Välte
en bytta smält smör över både mig själv och köksgolvet!
Tur att det hade stått en stund för att svalna. Men hur
kul var det att städa bort smält snör från golvet tror ni??
Var på väg att ge upp baket redan då men skam den som
ger sig!  =0)

Ha en skön kväll och tisdag!


11 kommentarer:

annika sa...

Herregud så smarriga de ser ut! Kul att baka men inte så kul att torka golvet rent från fett smör. Stackars C(
annika

Barn och Pyssel sa...

Hej

Vad goda de ser ut.
Önskar att man kunde ta sig en smakbit.

Ha en bra dag

Kram

bakom berget sa...

Tack! Såååå himla gott det ser ut...kan ju tänka mig vad gott det smakar.
Ska du ha fest eller?
Ha det så bra!
Kram Åsa.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Får man komma eller? ;0) Ser huuur gott ut som helst, men det skulle nog bli vassen i sommar om jag kom hem till dig... Har lite svårt att sluta när jag väl har börjat *hihi*. Kul att du ville vara med i min utlottning!
Kram/ Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Gud sååå gott.....Värsta är att när jag och barnen bakar så kan jag ju inte låta bli eländet. Tack snälla raring för dom goa orden, det behövs och speciellt idag. Protokollet är klart, du skall veta att det är inte kul att vara ofrivillig sekreterare, suck och suck igen. Inte lätt att gå ur den styrelsen, nähä du....
Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

Lilla Lycksta sa...

Så goda de ser ut, riktigt ögongodis, men hur gick det med dig när du fick smällt smör på dig? Ha en jättefin tisdag.
Kram Camilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon. En härlig syn, jag tar ett till fm-fika, ser så gott ut. Hoppas inte det svider och bränner där du fick smöret, kan göra riktigt ont.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Anelias hantverk sa...

Men åå så mycket godsaker som fanns här och så underbara resor som du gjort! Samma ställen har vi också besökt i Gbg! Tack för hälsningen!
Ha en bra dag!

Mia sa...

De är inte bara väldigt söta de ser även jättegoda ut, svårt att hålla sig borta från dem.

Jobbigt att torka smör det sitter verkligen hårt. Jag tappade en gång en skål med grädde på sonens huvud och det tog flera dagar innan han slutade lukta surt.

Trevlig dag önskar jag dig
Kram Mia

Hanna sa...

Så gott det ser ut.
Ha en fortsatt bra vecka!
kram
Hanna

Jenny sa...

Hej Vännen!
Mums vad smarrigt, tar gärna en av varje nu när du bjuder;)

Få bort smör från golvet låter inget kul, katterna var inte framme o ville hjälpa till?? :)

Kraam Jenny