31 maj 2010

Lite nytt i köksfönstret!


Jag hittade allt ett och annat på Ullared som ni säkert gissat.
Kanske för mycket till och med...  Denna skärm fick följa
med hem.

Passar så bra med handduken jag skall sy om till paradhandduk.
Köpte ju en på "Dreamhome" i Kungälv ganska nyligen.

En ny fot fick det bli också! Var så vansinnigt trött på den
gamla och insåg att den var just... gammal... Kul med nytt
och fint. (Inte fullt lika fint i bakgrunden dock, därav mina
hårt beskurna bilder.)

Köpte även en så´n här ljusstake. Tyvärr får ni bara se fotot
på kartongen då jag inte riktigt vet var jag skall placera den
än.  =0)

Som sagt, ett och annat till blev det. Söta löpare + tabletter,
bricka och underlägg mm. mm.
Klev ju in i skobutiken också och därifrån kom jag med två
par skor. Jag?! Skoja bara, jag är ju tokig i skor!

Måste bara berätta att någon slags rättvisa finns det ju. Vann
tretusen kronor på V75 igår så nu går kanske bilbekymmer-
kostnaderna på ett ut med vinsten. Tur att jag hade ett så´nt
hål att stoppa dem i...   :0(

Ha en underbar tisdag!!

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis! den vinsten hamnade på rätt ställe. Var nog meningen att du skulle ha den som haft trassel med bilen. Blev fint med nya lampan, och den ljusstaken är så fin. Du hittar säkert något bra ställe där den passar.
Kramar
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Grattis till vinsten, den hamnade ju helt rätt:)

Finfina saker du köpt på Gekås!

Ha det bra!

Kraam Jenny

NinaH sa...

Fin skärm med mera! Och grattis till vinsten! Sicken röta- när du nu råkat ut fö r "bil-ledsamheterna"!

Mia sa...

Jag har aldrig varit på Ullared men fina saker verkar de ha.Jag gillar verkligen den söta lampskärmen.
Ljusstaken har jag också tittat på kanske får det flytta in en när det börjar bli mörkare på kvällarna igen.
Ha den bra vecka
Kram Mia

Huset vid ån sa...

Tack för dina rara ord inne hos mig....Skriver mer en annan dag! Kram Therese

Livet i Plommonhuset sa...

Vilken vacker lampskärm. Härliga minnen om din mormors Mårbackor. Kram Sofia

Lily of the valley sa...

Åh, vad fint! Det var längesedan jag var på Ullared..
Vad kul att du fick lite tillskott i kassan, kan behövas när det gäller bilar..
Kram Lily

Lilla Lycksta sa...

Grattis till vinsten! Tråkigt bara att behöva lägga det på bilen som någon annan orsakat. Fina saker du shoppat. Gillar ljusstaken den är kanonfin. Ha en fin fortsatt vecka.
Kram Camilla

Rosor och Spetsar sa...

Ohh så roligt gratis grattis till vinsten, men tråkigt med bilen. Att det finns så fräcka människor.
Så mycket fint du hittade i Ullared då, jag o barnen var där för några veckor sedan o det blev mest klädprovning så jag missade lampavdelningen, en så fin ljusstake hade inte varit dumt.
Ha nu en fin dag
Kram
Annelie

Smultronbo sa...

Vilken fin lampskärm och ljusstake! Ullared är allt en riktig guldgruva!

Grattis till vinsten!

Jag önskar dig en underbar dag!
Camilla