07 maj 2010

Lisebergs Trädgårdsdagar...

Idag tog jag mig friheten att lämna min arbetsplats vid lunch och
åka till Liseberg. Där arrangeras trädgårdsdagar i helgen. Såg i
tidningen i morse att temat var "Nostalgi" och då bestämde jag
mig för att ta en tur.
Jag hade bara mobiltelefonen med mig men det blev
faktiskt hyfsade foton ändå.



Vackra uppsättningar att titta på!

Denna bukett hade jag inte tackat nej till...

Det fanns en tävling som gick ut på att inreda en balkong.


Detta bidrag röstade jag på. Dörren är ju helt underbar!!

Damer klädda i blommor i en floristskolas "monter".

Det var så vackert!

Det fanns även brudbuketter.

Denna var lite udda med jättelångt skaft.

Jag tror att det får räcka med dessa foton för idag. Vill ju
inte trötta ut er helt! Men eftersom jag älskar att fotografera
blommor lär ni få se fler foton därifrån...

Ha en underbar helg!

8 kommentarer:

Lily´s nya... sa...

Vilken härlig upplevelse!
Jag har aldrig varit på Liseberg, förstår att jag har missat mycket!
Tack för att du delar med dig :D

Kärringar är det värsta som finns :-(

Ha en go helg
Kramar
Lily

The Joy of Nesting sa...

Oh what a wonderful day trip begged you today! I love to go to flower and garden shows!

Thank you for coming to visit. What a lovely little home You Have the Bloglandia here! I noticed That You Have visited my adopted country. I'm Sure You Got a little idea of why I love Mexico so much. We live on the Pacific Coast Right on the Edge of the Sea of Cortez. On the map we are on the mainland coast Directly across from Cabo San Lucas, Baja On The Peninsula! The Colors of Our water is emerald green Instead Of The azul blue of the Caribbean

Have a wonderful Sunday. Please come by for a visit anytime! :)
Pattie;)
Mazatlan Mx.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättekul och få se bilder från Liseberg, det är det som är så bra med bloggvärlden. Man får se bilder från sånt man skulle missat helt annars. Jag skulle ha röstat på samma som du, gillar också dörren. Jättefina foton.
Ha en mysig och bra lördag
Kramar
AnnaMaria

NinaH sa...

Oj! Ännu ett härligt "reportage" från Lisebergs Trädgårdsdagar! Lovely!

Stjärnor & Champagne sa...

Vilka fantastiska blommor....Var Lady Gaga bra? Hörde att det var slutsålt och att dåliga sittplatser kostade nästan 900 :-, herregud. Ja hon har verkligen fått fart på karriären...
Kramkram Anne

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad kul att få se bilder från Trädgårdsdagarna på Liseberg då jag själv inte tog mig dit:)

Hoppas din helg varit bra!

Kraam Jenny

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Oj så många fina bilder!!!!
Ha en mysig kväll!
Kram Agnetha

Gardenhouse sa...

Men så kul och vackert, har länge velat gå på dessa dagar på Lisseberg (men bor som sagt en bit bort). Men nu har jag ju haft turen att få deltagit lite här genom dig. Håller med dörren var vacker.
Kram Sussi