15 maj 2010

Fick ett litet ryck...

Hej mina Vänner!
Jag vet att det inte låter klokt men idag satte jag mig i bilen för
att köra till Kungälv för att köpa en viss sorts servetter jag sett
där för ett par veckor sen. Då tyckte jag att de var lite för dyra.
Men efter att ha sett dem på nätet igen bestämde jag mig för att
de skulle bli mina oavsett. Tyvärr var några av motiven slut men
tre sorter blev det. Nu blev ni nyfikna va´?!  ;0)  Jag är ledsen
men ni får vänta till nästa inlägg med att se dem...  =0)

Däremot får ni här lite ögongodis från utsidan av butiken jag
besökte. Dreamhome heter den.

Stod där med mitt paraply i ena näven och mobilen i den andra.
Pisseregn och 12 grader. Det kallar jag härligt majväder det...

Härliga färger inne i butiken. Har fastnat för det prickiga
tyget. Vet att jag sett det någon annanstans nyligen. Och
som sagt, ni skall snart få se vad jag köpte. Måste bara
säga att tjejen jag handlade av var himla rar!!

På hemvägen tog jag den gamla vägen mellan Kungälv och Säve.
Ifall jag skulle få lust att åka till Lilla Butiken... Och det fick jag
ju trots det envetna regnet. =0) Där i dikeskanten på den smala
vägen till butiken stod dessa raringar! Jag trodde ärligt talat att
det inte var dags riktigt än eftersom det varit såpass kallt.
Dessutom var de lite oväntade just där eftersom de dikade
vägkanterna förra våren och gick fram ganska ovarsamt. Kul
att de klarat sig! Jag tycker att de är så himla söta.

En så´n ros som den bakersta fick följa med hem. Plus lite andra
växter. Köpte bl.a en ampel med dubbla ljusrosa Flitiga Lisa.
Beställde likadana Lisor och Fuchsior till mina lådor längs
gången. De brukar bli så fina!

Ha en skön söndag!

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilken mysig butik du besökte!

Måste tipsa mamma om att det finns en butik i Kungälv som säljer fina servetter (hon åker dit o handlar ibland), hon gör sånt där servettpyssel vad det nu heter och är alltid på jakt efter nya fina motiv:)

Ha en skön söndag!

Kraam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en perfekt tur en regnig dag. Två fina butiker, då blir man glad fast det regnar. Ska bli roligt och se servetterna som fick dig och åka.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Har inte hunnit titta in till dig på ett tag,jag har saknat dina vackra inlägg och ditt inspirerande hem.
Min tid har inte riktigt räckt till bloggen för jag och min bror håller på att röjer ur vår föräldragård som skall försäljas. Det har varit en jobbig tid med minnen och många saker som föräldrarna har samlat på sig under ett långt liv som nu skall fördelas mellan oss.
Därför har det varit tyst från mig på din blogg men jag hoppas snart kunna skriva lite oftare till dig.
Önskar dig allt gott och tack för rara hälsningar!
Många kramar från Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jo det är vit lungört, har jättefina spräckliga blad. Var årets perenn när jag planterade dom.
Kramis
AnnaMaria

vita drömmar och svarta tassar sa...

Vilken härlig affär du hittat där!! Prickiga tyger kan man hitta hos Stoff & Stil...fina tyger & inte så dyra!
Ha en skön söndag
kram wivi

Lilla Lycksta sa...

Åh så fina butiker du besökt :) Bilderna är så fina. Ska bli spännande att se vad du shoppat. Ha en fin fortsatt söndag.
Kram Camilla

Helenas blogg sa...

å vilka härliga foton,riktiga sommarbilder..ha en skön söndag=)