11 maj 2010

Besök i egna trädgården...

Jag har tagit en paus på flera år från "tyngre" arbete i trädgården
och därmed ser den ju ut som den gör. En och annan blomma
är dock vänlig nog att veckla ut sitt vackra ansikte nu på våren.
Igår kväll gick jag ut och tog mig en ordentlig kik för första
gången i år...
Min julros har till slut slagit ut i blom. Den har jag koll på för
den står nära entrén.  =0)

Bergenian har jag också kunna slänga en och annan blick
på för den står längs gången. Det gäller att planera sina
planteringar. Hi, hi!

Detta vet jag inte vad det är men den fyndades av mamma på
en marknad i höstas. Har för mig att den blommade i blått
då men är inte säker. Klarat den hårda vintern har den gjort
iallafall trots att den kom i jord sent i höstas. Någon som vet
vad det är?

Den blå lungörten blommar så snällt. Men jag har flest
av den sort som har blå och rosa blommor.

Påskliljor är ju en favorit i vår trädgård. De känns trygga
med tanke på rådjuren som tar sina svängar kring huset.

Min gamle vän gjorde mig sällskap nere i trädgården. Han
älskar när vi kommer oss ut.  =0)

Löjtnantshjärta på g. En riktig favorit.

Och här en liten surpise. Födelsedagspresent från förra våren
som klarat vintern! Vad glad jag blev när jag såg den där under
vår hängsälg. En sippa av något slag väl?? Så himla söt!

Vad tror ni, är det snart dags för en tur till Jamaica via mina
semesterfoton? Har ju inte kommit i genom alla hamnar vi la
till i än.  =0)

Ha en skön onsdag! Sen är det iallafall en ledig dag. Vissa av
har ledigt fyra dagar på raken kan jag tänka. Gottegrisar där!  ;0)

9 kommentarer:

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Ja jag är en sån där som har ledigt i fyra dar....så härligt det ska bli.Bl.annat ska vi åka iväg på marknad med bakluckeloppis en sväng,det ser jag fram emot.Sen blir det väl lite trädgårdsarbete också förstås.Hoppas på lite varmare väder.
Så många fina blombilder du visar idag.Du är så duktig på att fotografera blommor.
Må så gott
Kram Anette

Lilla Vrån sa...

Så mycket grönt och fint du visar:)
Hänger gärna på en liten tripp semester med dina foton igen....känner mig riktigt berest när jag får följa med ¨på din blogg.
Jag tillhör inte den lediga gruppen människor...tvärtom, när det är helg jobbar jag oftast längre än på vardagarna.
Men som bekant är det för och nackdelar med de flesta arbeten.
Jag jobbar dygn, så när jag jobbar så blir det många timmar varje gång.
Ha det fint!
Kramar/Carina

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka fina bilder du bjuder oss på ikväll! Vi får hoppas på fint väder till torsdag men hos oss såg det lite mörkt ut...

Tyget har jag köpt på en butik som heter Nisses här i Västerås. Det verkar vara en och annan som också har sett det så det kanske finns lite varstans. Där kostade det 250kr/m. Rätt saftigt tycker jag då, men vad gör man när det är så vackert att man tappar andan när man ser det? Just det! Köper!!! *hihi*

Ha en trevlig onsdag!
Kram/ Anna

charmanta sa...

Tack snälla du för att du kikade in till mig!
Du fotar otroligt fint, blir så fina bilder.
Länkar dig till mig, blir roligt att följa dig!
Kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag är gottegris och ledig ända till måndag. Jättefina foton du tagit, det är mycket som blommar hos dig. En julros hade jag, men den syns inte till alls iår. Ser fram emot en tur till Jamaica, passr bra i regnrusket.
Ha en fin torsdag och helg
Varm kram
AnnaMaria

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Tack för att du tittat in på min blogg, på så vis hittade jag till din och det var riktigt kul!
Massor av fina bilder och jag skall läsa mer när jag får en stund över!
Agneta kram

Vita små hjärtan sa...

Härliga blombilder!!!! Men du det hade väl varit bra mycke bättre och varit där, vad synd det blev inställt!!!
Kram Agnetha

skapa och inreda sa...

Så många härliga bilder som jag blir så glad över att se:)
Ha en trevlig kväll/Annika

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad många vackra blommor du har i din trädgård o vad skönt för katten att komma ut o lufta sig lite:) Det har Gösta oxå gjort idag! (fast han sitter mest på farstutrappan eller under den:))

Jaaa vill gärna se bilder från Jamaica!!

Kraam Jenny