17 april 2010

Vårt födelsedagsbarn...

Idag har vi ett födelsedagsbarn här i huset. Och det är inte
vilket som helst. Vår älskade Misse fyller 18 år idag! Här
är ett rykande färskt foto på jubilaren själv. Tänk att han
varit med oss så länge! Vi hoppas verkligen att han hänger
med ett tag till trots att han har njurproblem sen ca. ett år
tillbaka. I kväll vankas räkor och kokt fisk.

                                 ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Själv fyllde jag år medan vi var på vår resa. Fick presenter av
Mamma och hennes man i söndags.
En jättefin scarf! Mitt i prick, som vanligt.  =0)

Och en minst lika passande bricka. Tack snälla ni!

Idag har jag varit en tur till sta´n. Behövde nya tränings-
toppar nu när jag skall komma i gång och träna cirkelträning.
Var där för första gången i torsdags och det kändes bra.
Men kläderna var ju sådär så nu var det dags för förnyelse.
Hittade ett par som funkade.
Även jeans stod på inköpslistan idag för de gamla är lite
stora. Hittade ett par lite "roliga" på Kapp Ahl. Egentligen
vill jag ju inte handla för mycket mer där för jag känner mig
som deras levande reklampelare...    :0(    Hittade ett par
härliga, luftiga tunikor på Flash också. Hoppsan!

Ha nu en fortsatt skön lördag! Hoppas att ni inte blåser
bort så som vi håller på att göra!

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till en stilig herre, räkor och fisk tycker jag låter bra och fira honom med. Kommer inte ihåg om jag sagt Grattis till dig, om inte, stort grattis i efterskott. Jättefin sjal och bricka, dom vet vad du vill ha. Här har blåsten lugnat sig, det började regna istället.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Vännen! Grattishälsningar till Misse från katten Gösta (med husse o matte) på Kråkered!!
Vad fin han är på kortet!!
Hoppas han njöt av sina räkor och kokt fisk:)

Kraam Jenny

Annika sa...

Ah ja jag förstår hur du menar. Så fort solen kommer fram ska det livas på vissa. Vi hade tänkt att flytta till ett mindre samhälle där jag vet att det är väldigt lugnt :) Men så klart så ska det ju dyka upp ett hus där med som man vill ha hihi.
Jag ser att ni varit på kryssning. Måste varit fantastiskt? Vad var det för rutt ni åkte? Vill med åka på en sådan någon gång. Key west har jag varit och det är väldigt fint där.
Kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till Misse och dig i efterskott! Toppen att få presenter som passar perfekt!
Vilken underbar resa ni varit på, helt fantastiska bilder!
Ha en skön söndag!
kram
nina

Lily´s nya... sa...

Grattis till födelsedagsbarnen!
Vilken ljuvlig scarf du fått! Härligt när det blir mitt-i-prick :D
Njuter så av dina resebilder! Blir sugen på att åka dit.

Ha det gott
Kram Lily

Lindas änglar sa...

Så fin katt du har, och vilka underbara bilder från resan!
Tack för kommentaren på min blogg :)

Vit som snö sa...

Tack för din söta kommentar! Roligt att hitta hit:)
Wow, vilken skönhet han är ert födelsedagsbarn, undrar vilken ras det är?!
Sen njuuuter jag av dina bilder från Key West, har själv varit där o det väckte härliga minnen! Hoppas man kommer dit en dag igen!
Måste få gratulera i efterskott också!!!
Ha en fin dag! Kram Cilla

Caramel sa...

Hej!
Vad skoj att du vill vara med i imn utlottning.
Det svengelska mönstret på fingerlösa vantar kommer via mailen med lite bra-att-ha instruktioner när det gäller engelska termer, som jag ej översatt.

Önskar dig en bra dag!

/Caramel

Caramel sa...

Förresten, vilka fina missar ni har!