10 april 2010

Vad glad man blir...

Igår efter en tuff arbetsvecka åkte jag till Lilla Butiken i Säve
efter jobbet. Skulle dels köpa en liten present till min yngste
brorson och fylla på med lite mer söta blommor på utsidan här
hemma. Plockade ihop penséer, bellis, iris, tulpaner bl.a. Köpte
även till mamma eftersom vi ändå skall träffa henne i morgon.
Hon har ju inte lika lätt att komma åt  växtbutiker ute på
"landsorten" där hon bor.

I morse när jag kom ut såg det ut så här i ena påsen... Herr
Råbock har varit framme vid den uppdukade vårbuffén... Åh
vad roligt! Eller kanske inte?! Grr... Som väl var, var det min
ena egna påse som var mest åtgången.

Men mamma kan tyvärr glömma att få se hur tulpanerna
såg ut. Så himla tråkigt! Tyckte att jag ställe påsarna lite
krångligt till, men icke! Nu står de under altanen. Där jag
givetvis borde ha ställt dem direkt. Men en natt!! Morr!

Måste få visa denna lilla sötnos som jag köpte på Bahamas.
Det fanns många söta att välja mellan men till slut, efter ett
antal minuters velande, var det denna som fick följa med
hem.

Denna ängel gick jag av båten en extra gång, 45 min innan
vi var tvungna att vara ombord, för att köpa. Även det på
Bahamas. Den är gjord av en stor snäcka och det är insidan
av snäckan som är framsida av ängeln. Är det inte en fantastisk
färg?? Sen är hon kanske lite vass i kanterna men det bryr jag
mig inte om. Hon charmade mig ändå.  ;0)

Tack för alla glada tillrop om mina semesterfoton! Nästa del
kommer att handla om Key West.

Ha nu en fortsatt riktigt skön vårhelg!

7 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Men vilken fräck blomstöld av glupske herr Råbock!! De vet precis vad de vill ha de där rådjuren som annars är så söta (men inte när de mumsar i sig våra blommor...)!

Vilka fina saker du fick med dig hem från resan!

Ser fram emot mer semesterbilder!

Kraam Jenny

Hanna sa...

Söta änglar du också visar.
Om du vill att jag skall köpa en sådan ängel som jag köpt åt dig, kan du maila mig på min gmail adress som finns på min blogg, så fixar jag gärna det. Inga problem alls.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jo du, jag känner igen den synen! Här kom ett rådjur på påskafton när vi satt i uterummet och åt. Han ställde sig och mumsade på vårlökarna, inte ett dugg rädd. Men plantera som du hade tänkt, dom kommer och växa till sig, kanske inte tulpanerna. Jättesöta änglar du köpt, så fina resminnen.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Njut i din trädgård sa...

Helt otroligt, med mulen ner i påsen! grrr för din skull!
Såg på mässan att ull hjälper! Ska provas!

Lilla Vrån sa...

Vilka blomstertjuvar:)
Tala om att de är snabba i vändningarna.
Oh vilka fina änglar!!
Det är så kul med minnen från resor som man kan använda på ett eller annat sätt.
Ha en fin vecka!
Kramar/Carina

Stjärnor & Champagne sa...

Näe vilken tjyv,förlåt men jag kan inte låta bli att le lite iaf. Vilka fina änglar, har aldrig sett sådana förut. Ha det gott vännen.
Ps har sett några skräckexemplar av hälar jag med hihi.
Kramkram Anne

Rosor och ruiner sa...

Tack för gulliga ord om min Skorpan! Ja, hon krympte verkligen också, hon gick ned väldigt mycket i vikt, hon var bara "skinn och ben" på slutet...Men vad fin han är, eran "gamling", jag älskar grå katter! Han verkar ha en sån mjuk päls! Ja,den lilla är ju jättesöt med förstås!
Tråkigt och retligt med dina blommor...