07 april 2010

Resefoton, del 2 - Miami Beach.

Vad roligt att ni tycker om att se mina foton! Det är kul att dela
med sig av resan till er. Den räcker liksom längre då.  =0)

Vi tog bussen söder ut från där vi bodde till South Beach. Vitare
sand där med betydligt mer folk även om de inte fick vara med
på fotot. Hi, hi.

Ett och annat vräkigt hotell fanns ju där vad klart!  ;0)

Därifrån promenerade vi till Ocean Drive i Art Deco-
distriktet.

Där fanns många fina hus att titta på.

Eller hur?

De här fräsiga ekipagen körde ut från vår hotellparkering
en kväll. Häftiga va´?!

Norr ut från oss låg ett antal rejäla hus och hotell. Tänk
att bo här! Och ja, det kom regn när vi var där...  :0(

Eller kanske ha en lägenhet här? Stranden ligger alldeles bakom
huset.

Eller här? Med risk för höjdskräck...   ;0)

Jag gillade verkligen att titta på alla hus! De hade verkligen
alla möjliga utseenden och färger som tänkas kan. Fascinerande!

På jobbet blev det verkligen en rivstart igår. Ingen start i lugn
och ro precis. Pust! Och idag har det varit ytterligare ett snäpp
uppåt. Jag säger då det, vad är det man håller på med??
Tog en kort promenad nu på kvällen. Vilket nästan chockade mig
själv! Men det var härligt ute och jag kunde se att det hänt en del
i naturen sen innan vi åkte. Och om inte annat har folk börjat
plantera i byttor på utsidan sina hus. Mysigt! När vi kom efter
resan hem hade svärmor, som passat våra katter, planterat
minipåskliljor i lådor vid entrén. Och satt påskfjädrar i en av
buskarna där. Så det kändes påskigt och bra när vi kom hem.
Gulligt gjort av henne!

Ha nu en fortsatt skön vecka!

9 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Tack för att du delar med dig av resan till oss, vad kul att se alla de fina husen!!

De där ekipagen var coola! Var tvungen att visa min egen "Mr Biker" bilden, han har för sig att de kallas för trikers eller nått sånt:)

Vad gulligt av din svärmor att hon gjorde lite påskfint vid er entre tills ni kom hem:)

Kraam Jenny

Stjärnor & Champagne sa...

Hoho här är jag...Har varit lite off ett tag. Har aldrig varit i Miami, skulle gärna dock vilja. Ser ut som att ni har haft det härligt vännen. Hoppas att allt är bra. Stor kram Anne

Sari sa...

Wow, vilken drömresa!!!
Snacka om VIT sand på stränderna!! Såååå härligt! Och vilka byggnader! Nästan lite overkligt...
Jag har många gånger funderat på att skaffa mig en julros att plantera i trädgården, men än har det inte blivit av. Kul att du börjar se knoppar på din!
Ha det bra!
Kram Sari

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så härligt det ser ut med värme och semester.Kram Theres

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Om jag kunde trolla skulle jag trolla dit mig idag. Så skönt med värmen och bara strosa runt lite. Jag gillar också och titta på hus, jättefina foton.
Snällt av svärmor och göra fint på trappan tills ni kom hem, sånt blir man glad för.
Ha en fin dag, stressa inte nu vännen.
Stor kram
AnnaMaria

Hanna sa...

Åh blir så sugen på att åka tillbaka.
Vi bodde på ett av artdeco hotellen.
Kram
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Lilla Vrån sa...

Verkligen pampiga hus, hade gärna gjort studiebesök i den staden :)
Hoppas du får en fin helg!
Kramar/Carina

Skimrande kristaller sa...

Vilka härliga bilder! Vilka kontraster det måste ha varit gentemot sverige! Ha nu en riktigt trevlig helg! Kram Lenita

Hanna sa...

Ha en bra fortsättning på helgen!
Kram
Hanna