21 april 2010

Ledig dag!

Idag har jag haft min första lediga dag sen jag bad om
att få gå ned i arbetstid lite. Det är ju ganska precis ett
år sen sist jag hade en så´n här dag. På mitt förra jobb,
men det varade ju bara en månad sen var jag tvungen
att byta  arbetsgivare. Men nu så är jag tillbaka på två
dagar ledigt i månaden. Bara för mig. Så himla skönt!

Jag köpte ju ett mönster på en söt necessär när jag
var på symässan sist. Den hade jag tänkt sy idag.
Men tror ni att jag, av alla mönster jag har, hittade
just detta innan för att kunna se så jag hade allt jag
behövde hemma? Svar: Nej! Grr... Nåja, i morse
hittade jag det iallafall. Lycka! Tog fram en del av
mina tyger för att se vilka jag skulle kombinera ihop.

Min lille vän ville också vara med och kika. De är
ju för roliga, de små liven. Fick mig ett gott skratt
åt honom idag då vi lekte med hans favoritleksak,
en fjädervippa på en resårsnodd, fäst i en pinne. Matte
viftar och lille vännen springer och hoppar för det vilda.
Rätt som det var satt han som ett frimärke på
köksskåpet, hängandes i diskbänkskanten. Och kvar
hängde han precis som om han inte fattade vad som
hänt. Som jag skrattade! Han såg så dråplig ut.
Och ja, jag fick valt ut tyg till slut och klippt till. Men
eftersom jag inte blev klar förrän ganska nyss så tog
jag inte fram symaskinen och brôtade med den. Vi
skall nämligen snart iväg och uppvakta svärmor på
hennes födelsedag.

Ha en skön kväll!

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skönt med en ledig dag, det behöver vi. Och det var en söt syhjälp du har, ska bli kul och se din nya necessär.
Ha så roligt på kalaset.
Stor kram
AnnaMaria

Anki sa...

Tack för din goa kommentar!
Visst är det lustigt med katter, så fort man ska göra nåt ska dom vara med!
Jag tänkte oxå sy lite, men när man är klar med alla förberedelser så är det ju "natta", hihi!
Mm får ta det en annan dag...det ska iaf bli roligt att se din nessesär, den blir säkert jättefin!

Ha det gott!
Kramis! Anki

Sari sa...

Hejsan!
Ja, visst är det härligt med lediga dagar!
Jag är ledig varje fredag och då njuter jag verkligen! Men det är också mycket som gärna ska fixas en sådan dag... Plockning, städning, tvättning... Sånt där som jag knappt hinner under resten av veckan...
Så söt han är, kissekatten!
Lycka till med necessär-projektet!
Kram Sari

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka söta! Ja både tyger och katt alltså! Hihi kan nästan se katten din framför mig där han hänger:) Själv har jag ett minne av min katt som hänger i ett träd med båda framtassarna runt en gren i värsta katten Gustavstil...kul syn samtidigt som var jag lite orolig över hur han skulle komma ner...

Kram Annica

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Haha jag kan se katten framför mig=) asgarv...Ja gud så skönt att någon går sin egen väg för jag har svårt att göra det, sååå lättpåverkad som jag är . Spännande att se creationen när den blir färdig/ Kramkram Anne

LisaMatilda sa...

Så skönt med en extra ledig dag! Själv har jag tagit långledigt nu i vår. Men till hösten så funderar jag på att göra som du och gå ner i tjänst...
Ha en fortsatt fin vecka!

Huset på landet sa...

Å så härligt med extra lediga dagar och att få pyssla hemma i lugn och ro! Bara du inte måste "jobba in" de lediga dagarna de övriga dagarna, så brukar det ju tyvärr ofta fungera med lediga dagar...
Hoppas du får en fin fredag & en skön helg!

Kram, Nicole

Lilla Vrån sa...

Härligt med en ledig dag...kan tycka att kvällen innan den lediga dagen också är en höjdare:)
Visst är det kul med djur(jag älskar katter).
Ha en toppen helg!!
Kramar/Carina