05 mars 2010

Äntligen fredag!!!

Hej på er!
Äntligen fredag och jag gick hem tidigt! Jag har varit jättedålig
på att ens sätta i gång datorn här hemma denna veckan. Har
varit så himla trött! Men enstaka korta besök hos några av er
har det blivit. Skall ta i kapp mig nu i helgen! Har riktigt längtat
efter att kika in till er.
Nu skall ni få se vad som fick följa med hem från symässan
förra helgen...

Dessa decoupagepapper fastnade jag för. Vad de nu har med en
symässa att göra...? Men mig gör det inget för jag älskar så´na saker
också!

Tre av tygerna. Uppifrån och ned... Tunika, kavaj/jacka och sen
kjol.

Tunika till vänster och topp till höger.  =0)  Idag har ju äntligen
symönstret kommit som mamma postade i måndags! Hallå,
vilken väg tog det?! Skall 12-15 mil ta en hel arbetsvecka?

Spetsar till mina underklädesprojekt.


Två söta, romantiska berlocker! Oemotståndliga för mig...


Och så köpte jag mönstret till den här necessären. Men ni kan
nog gissa att jag kommer att välja ett annat tyg. Eller?  ;0)

Så nu mina vänner, har jag tagot mig vatten över huvudet. Har
knappt sytt ett stygn (utöver underkläderna) på säkert tio år
och så har jag köpt så mycket tyg. Precis som om jag inte har
ett antal sen tidigare heller... Men nu känner jag mig iallafall
inspirerad och det skall väl underlätta.

Om någon timme bär det av ut mot havet för att kika på bl.a
solnedgången!

Kram på er!!

8 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Vännen!
Kul att höra från dig igen:)
Vilka fina fynd från symässan!

Det låter mysigt med en resa till havet för att se solnedgången!
Trevlig helg!

Kraam Jenny

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilket fint namn du har på din blogg *blink*... Symässa låter ju hur kul som helst att besöka. Skulle troligen handla ihäl mig.
Kram/ Anna

PS. Man kan göra decopage på tyg så som lampskärmar mm.. DS.

Lily´s nya... sa...

Kul med symässa! Tycker du har hittat jättemycket fint som jag är helt övertygad om att du kommer att ha användning av..
Fint decopage..

Kram Lily

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det lät så fint och åka till havet, hoppas du fick se en fin solnedgång. Och det var många fina tyger och spetsar. Du kommer och bli supersnygg.
Ha en fin lördag
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Kul med symässa! Har jag aldrig varit på!
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

Sari sa...

Hejsan!
Tack för din fina kommentar! Jo, jag är verkligen inne i en syperiod nu. Jag skulle kunna sy hur mycket som helst, om jag bara hade tid....
Wow, vilka fina tyger du hittat! Lycka till med alla syprojekt!
Kram Sari

Hemma hos lilla mig sa...

Åhh, vad mycket fina tyger osv du har köpt.
Mm, man har ju så dåligt med tyger innan;-)
Ha en fin Söndag.
Kram