24 februari 2010

Vår trädgård i ett nötskal...

Det är visserligen start på bokrean i morgon men jag köpte nya
böcker härom veckan. De passade som handen i handsken som
inspiration till vår trädgård...
En trädgård som har både rejäl slänt...

... och skugga.
Så himla tråkig men det är väl bara att inse att jag får
anpassa mig. Grr!  ;0)

Och ingen bokrea blir det i morgon som jag nog först
tänkt. "Råkade" lägga undan en kofta på Kapp Ahl idag.
Hade glömt min mobil med erbjudande-sms:et hemma.
Och de kronorna sparar man ju gärna! Så det blir till att
åka förbi i morgon och skippa bokrean som straff. Jag
som älskar böcker!

Kram på er!

8 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Skämtar du Kevin Costner?????Inte en aning om att han kunde sjunga. Vad häftigt, du måste berätta allt vännen.Fniss råkade lägga undan en kofta....Klart man skall utnyttja rabatterna, det gör jag överallt perfekt.
Ha det gott...

Kramkram Anne

Jenny sa...

Hej Vännen!
Visst är det härligt med trädgårdsböcker (ja böcker överhuvudtaget, jag älskar oxå att läsa:))

Vad kul med en ny kofta, nu var det evigheter sen jag köpte kläder känns det som..

Ha det gott!

Kram Jenny

Sari sa...

Tänk att böcker kan vara så inspirerande!!
Och ja! Imorgon börjar bokrean, men tyvärr har jag inte riktigt råd att gå på bokrea nu.....
Böckerna du har köpt verkar intressanta!
Nu vill vi ha vår och sommar, så att vi kan börja pyssla i trädgården! Eller hur!?
Ha det så bra!
Kram Sari

STENLYCKA sa...

Vilka fina böcker du har köpt och dessa finns nog inte med på rean.
Vet inte om jag skall åka på rean i morgon får kolla när jag är inne i staden på fredag och handlar mat. Jag köper alltid för mycket böcker på bokrean, så i år måste jag försöka hålla igen lite.... tror jag tralllallla.....Älskar böcker och REA.
Kram Raina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Blir ingen bokrea här heller, jag är ledig och vill inte åka in till stan. Men några trädgårdsböcker hade jag gärna kollat efter, bra med nya idéer.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Njut i din trädgård sa...

Jag vill också gå på bokrean, men det blir inget för mig heller.
Dina böcker verkar ju himla bra. Växter i skugga är otroligt roligt att arbeta med! Mina favoriter är hortensia, rhododendron, hosta och löjtnantshjärta.

NinaH sa...

Trevliga böcker! Skuggväxter tillhör numera mina favoriter i trädgården!
Rea? Pst! Även nätbokhandlarna har rea!;-)

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Det kan nog bli en jättefin trädgård av en slänt i skugga. Det finns ju såå många fina skuggväxter.
Vad kul det ska bli när man får sätta igång.

Hälsningar Agneta