04 februari 2010

Torsdag...

Jobbar hemifrån idag. Kanske bara förmiddagen, kanske
hela dagen. Skönt att kunna jobba undan i lugn och ro.
Ibland dyker det upp arbetsmoment som går att sköta
hemifrån och får man dem då dessutom ur händerna enklare
så brukar jag göra det.


Igår gick jag till frissan för att "fräscha" upp håret bara. Tanken
var väl att bara toppa det. Ut kom jag med en ny frisyr! Fick
en helt ny frisröska på den drop-in-salong jag brukar gå på.
Hon var lite inspirerande och pratade om att man har en
allvarlig och flirtig ansiktshalva. Jag hade tyvärr benan på den
allvarliga sidan vilket hon ville ändra på. Och jag som hade
den där endast pga min virvel. Har jag gått och sett allvarlig
ut helt i onödan?!  ;0)
Sen pratade hon om min ansikts- och huvudform. Har aldrig
träffat på en frisör som pratat om så´nt tidigare. Men jag får ju
erkänna att jag förstått att de funnits men undrat var man hittar
dem! Nu har jag hittat en... Köpte med mig en toning hem som
åkte i senare på kvällen så nu är jag som ny. Hi, hi!

I kväll skall jag träffa en väninna på sta´n för en fika och en hel
del prat. För det brukar det bli. =0)  Skall bli kul!

Ha en bra dag där ute!

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

En sån frisör skulle jag behöva, jag har Nordeuropas tråkigaste frisyr! Härligt och känna sig fin i håret.
Jag fick ingen brun tunika, dom var slut. Annars hade jag tagit en direkt, den är så skön och ha på sig.
Ska kolla igen nästa vecka.
Ha en fin dag
Goa kramen
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vad härligt att hitta en bra frisör! (appropå frisör så måste jag boka tid till min, har såå slitna toppar o utväxta slingor, ser ut som en luffare, hihi)

Vad skönt att kunna jobba hemma emellanåt!

Hoppas du och din vän får en trevlig kväll på stan:)

Kram Jenny

Lily´s nya... sa...

Det där lät spännande! Till den frisören hade jag gärna gått..Synd bara att det är så långt dit..
Mitt hår är i behov av en rejäl klippning,har utväxta slingor m.m.

Hoppas du hade en härlig kväll med väninnan. Finns inget bättre än att ta en fika..

Kram Lily

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hejsan.
Men det låter spännande med din nya frisör/frisyr.Får man fråga,hur vet man vilken sida som är flirtig/allvarlig?
Har säkert också garanterat benan på den allvarliga:)
Ha en härlig helg
Kram anette

Huset på landet sa...

Å va kul med en uppfräschning av frisyren så här på vårvinterkanten! Så roligt att hamna hos en sådan inspirerad frissa med så mycket kunskap! Hur går det tro om man har mittbena hihi ;).

Trevlig helg!

Nicole