07 februari 2010

Små askar...

En sak som är lätt att ta med hem som en minnessak från
en resa är ju en liten ask...

Denna ask med nålar fick följa med hem från London i
december 2008. Köpte den i en Cath Kidston-butik.


En ask med mintpastiller köpte jag när vi varit uppe i
Rockefellerskrapan i New York i maj 2009.

När vi var uppe i Empire State Building i januari i år
inhandlades denna lilla ask.

Denna ask har jag visserligen fått i julklapp av mamma men den
är så söt så jag vill visa den bara därför. Dessutom innehåller
den  en tvål som doftar himmelskt!  ;0)

Idag har det varit full rusning på vår annars så lugna gata.
Grannen har haft visning på sitt hus och det fanns visst många
intresserade. Tråkigt att de skall sälja! Nu är det bara att hålla
tummarna att de nya grannarna blir minst  lika bra och trevliga
som de som är på  väg att flytta härifrån!

Ha en bra vecka ni alla rara!!

10 kommentarer:

Ebbas änglar sa...

Tack själv för att du ville vara med i min tävling =)

Söta små askar & vad häftigt att vara uppe i Empire State Building!! Skaplig utsikt kan jag misstänka *blink*

Hoppas du får en bra vecka!
Kram Malin

Hemma hos lilla mig sa...

Vilka söta små askar. Det får man aldrig för mycket av:-)
Ska hålla tummarna att de nya grannarna blir bra.
Ha en fin kväll.
Kram

Änglarnas hus sa...

Hallojsan fröken Tindra!!


Vad roligt att du kom och hälsade på mig..rusade genast in till dig ;)..hihi..

Vilka resor du har gjort! kul idé att köpa just små burkar..tar ingen plats i bagaget heller!

ha det bäst!!

Kram Sanne!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hoppas nu ni får trevliga grannar, sånt är viktigt. Det var söta askar, bra sak och samla på från olika resmål.
Ha en fin vecka
Goa kramen
AnnaMaria

Jenny sa...

Hej Vännen!
Vilka fina askar, jag gillar speciellt den från Cath Kidston:)

Hoppas de nya grannarna är trevliga!

Ha det gott,

Kram Jenny

Sari sa...

Fina askar!
Ja, askar har man alltid nytta av! Att fylla med smått och gott!
Fint hjärtsmycke du köpt!
Ge inte upp med nallen du håller på att sy!
Lycka till!
Ha det så bra!
Kram Sari

Vita små hjärtan sa...

Vilken vacker asksamling du har, med olika minnen!!!! Härligt!
Kram Agnetha

Morse Farm sa...

Hejsan svejsan!
tack så mycket, jo, helgen var helt underbar. Vi sitter just nu och kollar på Super Bowl.
Vad söta askar du har inhandlat.
Kul att ha som minne!
Ha en fin vecka!
Kram Bodil.

Sussi sa...

Så söta askar, gulliga minnen till dem också av platserna de kommer från förstår jag. Sen finns det ju alltid nåt litet att förvara i dem.
Hoppas de nya grannarna blir bra grannar de med.
Ha det toppen, kram Sussi

Stjärnor & Champagne sa...

Härliga askar vännen...Kul att spara något från varje tillfälle. Här har 2 grannar flyttat, en är min favvo tyvärr. Vi vill ju också flytta men inte lätt att hitta något just nu.
Ha det gott vännen/ Kram Anne