12 januari 2010

Rockefeller Center, N.Y...

Nu börjar jag bli som folk igen. Ta i trä... Jag fattar inte att
tidsomställningen hem skall vara så jobbig! Vet inte hur många
gånger jag tittade på klockan både igår natt och i natt.
Men nu skall jag bjuda på, iallafall några, foton från resan till
att börja med. Håll till godo!  =0)


Den "klassiska" granen vid Rockefeller Center. Ni har säkert sett
både den och isrinken i någon film. Eller?!


Rockefellerskrapan själv i egen hög person. Förra gången var vi
uppe i toppen på den och såg på utsikten. Maffigt!


Skrapan ur ett annat, mer patriotiskt, perspektiv.  =0) 
Jag får nog skaffa mig en egen svensk fasadflagga. Något
som jag tidigare ansett vara väldigt töntigt... Men det hade
kanske med åldern att göra?  ;0)


Där det i våras stod blommande Rhododendron stod nu vackra
änglar.


De var verkligen jättefina!

Tack alla ni rara som lämnat kommentarer! Det har droppat in
någon då och då de senaste dagarna och det har glatt mig
jättemycket!

10 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Mmmm fantastiskt...I love it....Det är ju värre att åka framåt än bakåt när man flyger.Man måste vara mer duktig på att hålla sig vaken när man har landat. Hm man kan lugnt
säga att hon ville knipa en pippi...

Kram Anne

STENLYCKA sa...

Vilka vackra bilder förstår att det har varit en underbar resa. Välkommen hem igen.
Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

vilken underbar resa ni vart på...
Vill oxå besöka USA nångång i livet...får bli när barnen flugit ut om dom nu gör det nångång så som vi producerar.....hihiiii..

Kramizz Nilla

Jenny sa...

Hej Vännen!
Härliga bilder från NY!! Pratade precis med en kollega som skulle åka dit på semester nu i veckan som kommer:)

Ha en trevlig eftermiddag,
Kram Jenny

Bubu sa...

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Hello Friend, I love love love your blog, it‘s very interesting!!! I really like your style!! i‘ll visit you many times for sure honey.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Huset på landet sa...

Härligt!! Jo den skridskobanan har allt skymtat i både en som annan film...
Måste vara jättekul att få uppleva allt detta, själv får jag hålla tillgodo med en mässresa (Formex) till Stockholm inkommande vecka ;).

Kram, Nicole

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den granen är riktigt stor, jag har sett den bla. i Ensam hemma. Änglarna som blåser i horn är så fina, och du har tagit så otroligt bra foton av allt. Hoppas du kan sova inatt, förstår att det tar tid och ställa om.
Stor kram till dig
AnnaMaria

Sussi sa...

Hej måste hit och kolla in bilderna från resan, jätte läckra foton du fixat. Resan måste ha varit underbar, själv har jag bara sett dessa vyer på film och foto men har man tur kanske man tar sig över nån gång, det måste bara vara värt det.
Må så gott Sussi

NinaH sa...

Jag har alltid drömt om att något år i mitt liv få besöka NY i juletid.... Än har det inte inträffat IRL (alltså vi den tiden på året). Men trevligt "följa med" på din tur bland de "klassiska" platserna i alla fall!
Tack för att du tar oss med!;-)

Skimrande kristaller sa...

Vilken underbar resa! Härliga bilder!! Ha det så gott. Kram Lenita