30 januari 2010

Lite av varje...

Tack för era kommentarer ang. mitt rosfoto! Nu vet jag att
jag reagerade sunt.  ;0)  Fotot finns i ett gammalt inlägg då
jag ännu inte lärt mig hur man kan "märka" sina foton. Jag
har inte kontaktat personen i fråga och vet inte om jag kommer
att bry mig om att göra det heller. Däremot kommer jag att
lägga en text i kanten om att fotona är mina och bara får lånas
om man frågar först eller åtminstone anger källan.
Ni är några som är nyfikna på vad mamma skulle köpa till mig
i Kiel. Det var inte så himla mycket egentligen. Och en del var
på båten.

Som denna bodylotion från "Björk & Berries". Doften
heter "Wild Strawberries". Den dök inte upp i julklapp
och då passade jag på nu. De hade bra pris ombord
på dessa produkter. Skulle nog bett henne köpa något
mer men snålreläet slog till...

Sen var det ju denna "Absolut Tropics" som hägrade. Det är
en smak som bara finns i Tax Free under begränsad tid. Jag
är lite av en samlare av smaksatt vodka. Låter kanske inte
klokt men så är det. Hela matkällaren är full! Nåja, kanske
inte men det finns en hel del smaker av olika slag där. Som
väl är dricker jag inte i samma tempo som de köps in.  ;0)
Det blir några enstaka gånger om året. Och det är kul att
bjuda gäster på en liten välkomstdrink av egen blandning.

Den tidningen jag bett Mamma att hålla utkik efter i Kiel
hittade hon inte. Hon köpte denna i stället för hon trodde
att den skulle passa mig. Och det hade hon alldeles rätt i!
Mycket fint att titta på, minst sagt.

Sen var det en särskild sorts hygienprodukt men den tänker
jag inte visa här...  =0)   Priset i Tyskland är rena fyndet
jämfört med här hemma. Så det är bara att passa på att
bunkra lite. Fniss!

Idag har jag varit en vända i sta´n. Några plagg blev det
bl.a. Skall visa er dem i morgon.

Förresten, vad tycker ni om Let´s Dance i år?! Jag har
inte fått någon särskild favorit och börjar därför redan att
tappa intresset. Ni som liksom jag tittar, har ni någon egen
favorit?

Ha en fortsatt skön kväll!! (Jag skall provsmaka min nya
vodka med Sprite... )

5 kommentarer:

Hemma hos lilla mig sa...

Vad roligt att få lite presenter.
Spännande att få se vad du har shoppat idag.
Ha, en trevlig kväll.
Kram

Jenny sa...

Hej Vännen!
Finfina saker du fått,den där bodylotionen verkar härlig, den skulle jag oxå vilja ha!

Hur har det gått med kattpensionatet förresten, livat som alltid??:)

Kraam Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Din bodylotion ser ut som en jag gillar också, och vodkaflaskan var riktigt snygg. En sån drink tackar jag inte nej till. Det var bra saker du hade skickat efter.
Må så gott
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Vilka fina saker mamma köpte. Inte är hon snål... och tidningen måste varit underbar att titta i.
Ha nu en bra dag i vinterkylan!
Kram

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hejsan.
Vad bra att kunna skicka med en liten beställning,det var ju bara bra saker.
Jag bara älskar Let´s dance.Har egentligen ingen särskild favorit,men jag tycker det är så roligt att se hur de dansar.
Ha det gott
Kram Anette