08 januari 2010

Hemma igen...

Hur härligt det än är att vara ute och resa så är det alltid skönt
att komma hem igen. Men en liten pärs var det att verkligen
komma hela vägen hem... Väl på Landvetter startade inte bilen!!
Suck, pust och stön. En hjälpsam svåger fick rycka in och ge
oss starthjälp. Så till slut kom vi då hem. Skönt!
Huset var lite småkallt så det var till att tända en brasa.
Lillkatten var så himla fjäskig så. Mysigt! Gamlingen av de två
herrarna tog en kort sväng ut i kylan. Brrr, tyckte han nog för
han ville snart in igen.
Har shoppat ett och annat av olika slag. Vad visar jag en
annan dag.  =0)  Inga utekvällar, jo förresten, riktiga
utekvällar! Ute på promenad i kylan och blåsten!  ;0)  Det
var liksom ingen mening med att fixa till sig för att gå ut för
det var så kallt och blåsigt så att mössan var ett måste. Och
jag och frisyren efter mössan är ingen bra kombination som
ni förstått. Hi, hi... Men jag är så nöjd så med resan!

Ha en skön helg!!

Kram Fröken Tindra

14 kommentarer:

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Välkommen hem igen.En sån resa ni har varit ute på.Men så jobbigt med bilen,
tur att det ordnade sej till slut.
Du har väl köpt en massa fint,kan jag tro:)
Ha en riktigt god fortsättning och trevlig helg.
Kram Anette

Hemma hos lilla mig sa...

Välkommen hem igen.
Ska bli spännande att få se vad du har shoppat där borta.
Skänken är köpt på Jysk:-) Det var lite rea på den:-)
Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Välkommen hem, förstår att katterna också blev glada när ni kom hem. Inte konstigt att bilen vägrade starta när den stått i denna kylan.
Ska bli kul och se dina inköp.
Ha en mysig lördag
Goa kramen
AnnaMaria

Stjärnor & Champagne sa...

Åhh är du hemma igen....Har ni haft det bra??? Den baren hinner du med, jag tyckte bara att du skulle se något underbart bland alla ljus och byggnadet.
Får vi se lite från staterna kanske??

Kramkram A

Anki sa...

Välkommen hem!
Å det är inte så konstigt att bilen inte ville gå i den här kylan, det vill ju knappt jag, hihi!
Visst är det härligt med katter, dom har säkert längtat jättemycket!
Det ska bli roligt att se vad du shoppat!

Ha en mysig söndag!
Kram kram!

Lily´s nya... sa...

Välkommen hem!
Här har varit väldigt kallt!
Min katt ville inte vara ute så länge i heller! De har säkert längtat jättemycket efter er.
Spännande att se vad du shoppat!
Ha en bar vecka
Kram Lily

Sussi sa...

Vilken härlig och rolig tripp ni varit på! En sån som alla (nästan iallafall) drömmer om att få göra. Välkommen hem igen och må så gott Sussi

Jenny sa...

Hej Vännen!
Välkommen hem! Vad jobbigt med bilen som inte ville starta på Landvetter, vad bra att svågern kunde hjälpa er:)

Nu ser jag fram emot att få se dina inköp från NY här på bloggen!

Ha en trevlig kommande vecka,

Kraam Jenny

Huset vid ån sa...

Välkommen hem! Till kylan...Fniss! Tråkigt med bilen när man kommer hem , men det var ju bra att det ordna sig! Ni verkar ha haft det bra, blir nyfiken o se vad du köpte för nånting! Många Kramar Therese

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

~~Gott nytt 2010!!~~
Hoppas det vart en fin jul o nyår!
Underbar resa!!!!
Massor av vintervita kramar
~~Mamma ♥ Millan~~

Sari sa...

Välkommen tillbaka till iskalla Sverige!
Brrr, vad kallt det ska vara..... Inte alls konstigt att bilen inte ville starta... Nu längtar jag efter värme!
Vilken spännande resa ni måste ha varit med om! Ska bli sååå kul att få se lite bilder!
Kram Sari

Stjärnor & Champagne sa...

Nämen gillar du inte stjärnor Hihi???? Jag vet precis vad du gillar, går inte att missta sig på fniss.
Ha det gott...

Kramkram Anne

Ulla sa...

Tack för titten! Vilken otroligt fin blogg du har! Hit ska jag komma fler gånger!

Vita små hjärtan sa...

Välkommen hem fröken Tindra!
Kram Agnetha