20 januari 2010

Besök i Empire State Building.

Förhoppningsvis har ni inte tröttnat på New York än.
Här kommer några foton från vårt besök i Empire State
Building.


Här är "kändisen" i egen hög person.


Väldigt maffigt inne i entrén.


Först åkte vi allra högst upp. Våning 102.


Kolla vad högt upp vi var!!


Det var ganska litet och trångt där uppe. Och man kunde bara
titta genom glasrutor. Här ser ni södra Manhattan.


Chrysler Buliding till vänster på fotot.


Central Park i norr.


Sen var det dags för 86:e våningen.


Här kunde man gå ut på en plattform runt byggnaden. Om ni
tittar på fotot så ser ni att det är höga byggnader nära in på,
sen lägre och allra längst söder ut är de höga igen. Har fått
lära mig att det har med markbeskaffenheterna på Manhattan
att göra. De kan inte bygga högt överallt för det klarar inte
marken. Lite intressant tycker jag.


Det fanns duvor högt där uppe! En landade till och med
på mitt huvud!


Där uppe i den rundade delen har vi våning 102!


Visst är det en makalös utsikt?!

När vi var i N.Y  var Empire State Building belyst i rött och
grönt i toppen eftersom det var jul. Sista eftermiddagen, på
väg ut till flygplatsen, lös den i blått. Himla fint!

Här är det mer än snorigt nu. Usch!

Ha en fortsatt bra vecka!

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

För mig som aldrig varit i New York är det jättekul och se dina bilder, det fattades en, den på dig och duvan..fniss. Vad häftigt att den landade på dig, det betyder säkert tur. Tack snälla för en fin rundtur.
Goaste kramen
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Tack goa du....
Härliga bilder, har aldriga varit där!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Helt Enkelt sa...

så fiiiint det ser ut!!

själv är jag barnsligt rädd för höjder och inte glad för hissar så jag hade säkert beundrat själva byggnaden från marken... ;)
måste ha varit roligt att få uppleva...

ha det gott!

Sussi sa...

Så fint att få uppleva N.Y genom dig och dina bilder då jag aldrig varit där själv. Ni verkar ha haft det mer än toppen! Vilka fynd du gjort också, läckra handväskor vill jag lova.
Ha det fortsatt toppen /Sussi

Stjärnor & Champagne sa...

Mmmmmm fantastiskt/ Kram A

Hallon & Blåbär sa...

Ser ut som ni haft en underbar New York resa och dessutom fyndat en massa kul, helt underbart,ju!

Ha en bra helg!

Lily´s nya... sa...

WOW! Mäktigt!!!
Jag vill också uppleva det en dag! Njuter av dina bilder så länge..Många fina saker du fick med dig hem! Superfina väskor!
Ha en skön helg
Kram Lily

hjärtehem sa...

Vad häliga bilder!!
Och så många fina väskor du köpt :0)

Ha en härlig helg, kram åsa

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.
Ojojoj,vilka bilder.Ja,dit kan jag mycket väl tänka mej att åka.
Ha en härlig helg
Kram Anette

STENLYCKA sa...

Vilka ljuvliga bilder du delar med dig av, skulle vara kul att komma dit någon gång.
Så läckra väskor du tog med dig hem.
Önskar dig en fortsatt bra helg!
Kram