10 december 2009

Upp som en sol, ned som...

Kände mig så lättad och glad fram emot arbetsdagens slut. Jag
hade fått mitt uppdrag förlängt tre månader, sluppit undan ett
jobb i mellandagarna som bara känts tungt att tänka på och
dessutom rett ut ett och annat med en kollega där jag sitter på
ett av mina uppdrag. Så himla skönt! Bara minuten innan jag
skall gå hem ser jag att jag fått ett sms på min privata mobil.
Det är från en god vän som berättar att hennes läkarbesök idag
inte var så kul...


Utan att avslöja för mycket så kan jag säga att jag bara ville
gråta. Och väl ute i bilen så gjorde jag faktiskt just det. Blev
så oerhört ledsen för hennes skull. Nu kan jag bara hålla
tummarna och önska av hela mitt hjärta att det inte är fullt så
allvarligt som det lät idag, när hon går på en ny undersökning
om några dagar...
Fy katten!

Kram från en ledsen

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vad tråkigt med din vän, hoppas allt går bra och att det inte är så allvarligt som det låter..

Låter som du har flyt med jobbsituationen,skönt!

Ha en trevlig fredag o sköt om dig Vännen,

Kram Jenny

Njut i din trädgård sa...

Fy vad hemskt. Ja livet kan verkligen svänga. Jag hoppas din vän tillfrisknar snabbt.

NinaH sa...

Tungt- det förstår jag!! Men så roligt att du fått det ordnat en tid till framöver! Men förstår ju att vännens problem ändå skapar en del mörker även för dig..... Sorgligt! Hoppas att det ordnar sig även för vännen!