30 november 2009

Den söndagen gick fort!!



Gårdagen var en hektisk dag! Började dagen med att plocka
ut adventsljusstakarna från snedtaksvinden då ryggen kändes
ganska ok. Sen åkte jag till Kungälv där det var skyltsöndag.
Mysigt! Hämtade ut Jeanne d´Arc-magasinet hos Fröken Ros
och köpte nya hyacinter där. Vita. Fick även köpt några
julklappar i en av butikerna. Kändes bra!
Sen var det raka spåret därifrån och hem till svärfar som fyllde
jämnt. Många och goda bakverk bjöds det på där. Men vi
fick hålla igen lite då julbord på Gustafsberg i Uddevalla stod
på tur. Bara hem och byta om och sen åka dit där Mamma
och hennes man mötte upp. Vi åt gott och länge!
Så hade den helgen gått... Var tar tiden vägen??
Idag har jag varit och fått min vaccination. Känns bra för nu
hinner den ju verka innan vi åker till New York. Och så farligt
att ta den var det ju inte. Jag är lite sjåpig med sprutor... Nu
återstår att se vad jag får för biverkningar. Om jag nu får
några. Är bara lite öm just där de stack mig.
Och kan ni tänka er! En ljusstake kom på plats i fönstret i
morse och två nu i kväll. =0)  Som vanligt får jag inte liv i alla
utan skall stå och prova lampor. Känner ni igen det?! Så nu
har bytt plats på dem jämfört med hur jag brukar ha dem  för
att få ihop det.

Ha en bra vecka!

10 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Vad du är go, hihi...Ja jag är inget avis på dig som får åka till min favvostad och shoppa. Jag längtar verkligen dit. Vad skönt för dig att du har fått lite klappar klara. Hm jag har inte börjat. Måste sätta mig ner och få lite klart. Det skall köpas till barnen, gudbarn och gud vet allt.
Hoppas att du inte får några biverkningar, vet inte när vi får ta den vi har bokat.

Kram Anne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag tycker du hann med en massa saker på första advent, och ljusstakarna fick du fram. Här lyste allt iår, helt otroligt! Men då är det väl slingorna till granen som krånglar sen. Och bra att du fått din spruta också.
Ha det gott
Kramis
AnnaMaria

NinaH sa...

Visst är det väl ändå mysigt med Advent... och ljusen?!;-)
Vad skönt för dig att ha fått sprutsticket gjort... inte minst med tanke på västliga resan!!

Susanne sa...

Roligt att du vill vara med i min lilla utlottning..Lycka till Susanne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

åå såå kul..New Yourk..vill med dit ju..o så här i juletider...så avis jag blir;))

Kramis ♥ Millis

Jenny sa...

Hej Vännen!
Låter som du hade en mysig dag!
Skönt att du fått tagit sprutan nu i god tid innan ni åker till NY. Här på jobbet vaccinerades de som ville igår. (jag har inte tagit den). "Gubbarna" jag jobbar med tog den men de kände inte av så mycket biverkningar idag..var lite nyfiken på om de skulle bli "eländiga" eller inte, hihi!

Ha en bra dag söta du!

Kram Jenny

Sari sa...

Grattis till den fina vinsten!!!
Hoppas du fått ordning på alla ljusstakar nu och att ryggen känns bättre!
Ja, det låter som om du haft fullt upp under helgen! Roliga saker sån tur är!!
Skönt att du fått sprutan nu. Vi väntar fortfarande......
Ha det bra!
Kram Sari

Vardagslyx sa...

Oj, det var en fullspäckad helg! Bra när man kan vara effektiv och hinna med MÅNGA roliga saker:)

Åka till NY - åhhhh, vad härligt!!!


Kram Pernilla

Stjärnor & Champagne sa...

Åh nu blir jag nyfiken?? Vad skall ni ut på för äventyr? Ja idag har jag gnällt...
Kram Anne

Vita små hjärtan sa...

Visst har vi väl en mysig tid nu framför oss!!!! Lite hektisk kanske!
Ha de gott!
Kram Agnetha